اجتماعی

هزینه‌های بالای مراکز درمان سوختگی/افزایش تخت‌های سوختگی از اولویت‌های وزارت بهداشت است

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت پیشگیری از آتش سوزی گفت: اگر ایمنی و اطفای حریق رعایت نشود و ده ها یا صدها نفر بر اثر سهل انگاری دچار سوختگی شوند، حتی اگر «حتی با هزاران تخت سوخته» داشته باشیم، وجود دارد. هنوز کافی نیستند.”

دکتر سعید کریمی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص وضعیت تخت‌های درمان التهابی و تجهیزات مربوطه گفت: سوختگی عمدتاً نیازمند ICU و خدمات 24 ساعته است. از آنجایی که خطر عفونت در این بیماران زیاد است، نیاز به شستشوی منظم و لباس مخصوص دارند.

وی با اشاره به اینکه هیئت پس انداز ارز در تامین تجهیزات مربوط به درمان سوختگی کمک می کند، گفت: تعداد تخت های ملتهب نیز به سرعت در حال افزایش است.

معاون درمان وزارت بهداشت به ساخت بیمارستان التهابی مجهز در تهران اشاره کرد و افزود: بیمارستان التهابی «کان» به خوبی کار می‌کرد و آماده نصب این بیمارستان در مراحل پایانی بودیم. ما در استان های مختلف نیات یکسانی داریم.

وی افزود: باید حمایت ما از مراکز روانپزشکی غیر درآمدزا و پرهزینه افزایش یابد. علیرغم اینکه منابعی در این زمینه در اختیار ما قرار نداده اند، یکی از اولویت های ما است و از همه حوزه ها منابعی را پیدا کرده ایم که بتوانیم و به بیماران کمک می کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارتخانه تعداد اعلام کمیابی در کشور 1000 نفری را تایید کرده است، گفت: این بستگی به این دارد که چقدر از آن جلوگیری کرده ایم. اگر ایمنی و آتش نشانی رعایت نمی شد و ده ها یا صدها نفر بر اثر سهل انگاری می سوختند، حتی اگر هزاران تخت سوخته هم داشتیم، باز هم کافی نبود.

کریمی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از التهاب گفت: استانداردهای لازم برای ساختمان های گاراژ در حین کار و غیره تعیین شود. پس سوختن اصلا اتفاق نمی افتد.

وی با توجه به شکایت درمانگران سوختگی و سوختگی بیمارستان ها در خصوص مشکلات مالی در کمک به این بیماران، توضیح داد: مالیات باز خواهد گشت. مالیات پزشکی بسیار ناچیز است و برعکس هزینه درمان بسیار بالاست و این دو با هم مطابقت ندارند. اگر مالیات تعدیل نشود و بیمه خوب پرداخت نکند بر مردم تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا