تازه های کسب و کارعمومی

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟

آیا کولر گازی به جای هوای خنک هوای گرم تولید می کند؟ نگران نباش! در این مقاله با علل شایع هوای گرم و راه حل های آن آشنا می شوید.

گرمای سوزان اواخر بهار و تابستان را می توان با پنکه، کولر آبی و انواع کولر گازی تا حد زیادی تحمل کرد. اما به شرطی که این وسایل خنک کننده به خوبی کار کنند و علاوه بر هدر دادن هزینه، مشکلی با خرابی های مکرر برای شما ایجاد نکنند.

اگر خودتان را از این نگرانی که کدام کولر گازی بخرید رها کرده اید و محصول مناسب خود را پیدا کرده اید، اگر خانه خود را با تهویه مطبوع خنک می کنید، خوب است یکی از مشکلات رایج این ابزارها را بدانید. حتی تولید هوای گرم

چندین علت شناخته شده برای هوای گرم از کولر وجود دارد. دلایل آن گاهی راحت‌تر از آنچه فکر می‌کردید برطرف می‌شوند و فقط باید زمان مناسب را تشخیص دهید و در اسرع وقت با کمک یک متخصص آن را برطرف کنید. اگر کولر گازی شما به تازگی با مشکل تولید هوای گرم مواجه شده است و می خواهید علت این مشکل را بدانید، توصیه می کنیم این مقاله  تهران سرویس کاران را از دست ندهید.

دلایل گرم شدن تهویه هوا

کولرهای گازی در مقایسه با سایر وسایل خنک کننده مانند کولرهای آبی و پنکه ها طراحی پیچیده تری دارند. بنابراین این محصولات به نوسانات ولتاژ یا مشکلات مشابه بسیار حساس بوده و آسیب زیادی می بینند.

فرقی نمی کند بهترین برند کولر گازی را انتخاب کرده باشید یا یکی از محصولات متنوع موجود در بازار کولر گازی خود را انتخاب کرده باشید، در هر صورت ممکن است با مشکل گرمایش هوا در کولر گازی مواجه شوید. دلایل مختلف

در این مقاله به رایج ترین مشکلاتی که می توان آنها را علت گرمای هوای مطبوع دانست، خواهیم پرداخت. قبل از ادامه مقاله، توصیه می کنیم در هنگام سرویس، بررسی و تعمیر هر گونه مشکل تهویه مطبوع، فقط از یک متخصص کمک بگیرید و هرگز تعمیر و نگهداری خودسرانه این محصول را انجام ندهید.

مشکل ترموستات

ترموستات در انواع کولر گازی قسمتی است که با اتصال و قطع کمپرسور دمای هوای خروجی از کولر گازی را کنترل و تنظیم می کند. این قطعه گاهی اوقات نمی تواند گرمای هوای خروجی از کولر گازی را تشخیص دهد زیرا روی حالت تولید هوای گرم تنظیم شده است یا اینکه فن روشن است و کولر گازی هوای گرم تولید می کند.

برای اطمینان از اینکه ترموستات به درستی کار می کند، تنظیمات فن را بررسی کنید و مطمئن شوید که ترموستات روی خودکار تنظیم شده است و روشن نمی شود یا هوای گرم تولید نمی کند. اگر مشکلی در تنظیم ترموستات وجود نداشته باشد، ممکن است باتری نیاز به تعویض داشته باشد که مشکل عمده ای نیست و به راحتی می توان با کمک متخصص این کار را انجام داد.

خرابی کمپرسور

در تهویه مطبوع، کمپرسور کویل اواپراتور را با فشرده سازی مبرد خنک می کند تا این قسمت بتواند دمای هوای ورودی را کاهش داده و هوای خنک تولید کند. آلودگی سیم پیچ اواپراتور و پایین بودن سطح مبرد و گرفتگی لوله های ورودی و خروجی کمپرسور از دلایلی است که می تواند باعث خرابی یا سوختن کمپرسور و تولید هوای گرم در کولر شود.

از آنجایی که این قسمت از کولر گازی معمولاً قابل تعمیر است، در صورت بروز هرگونه مشکل در کمپرسور، نسبت به رفع ایراد در اسرع وقت اقدام کنید تا از آسیب بیشتر یا سوختن کمپرسور جلوگیری شود.

مشکلات کنترل کولر گازی

گاهی اوقات علت گرم شدن هوای کولر گازی مشکل در اتصالات برقی دستگاه است. برق تمام قسمت های کولر گازی باید بدون وقفه باشد. اگر بخشی از کولر به دلیل ضربه، نوسانات برق یا هر مشکل دیگری برق دریافت نکند، نه تنها عملکرد مورد انتظار را ارائه خواهد کرد. در عوض بر روند کار سایر قسمت های این محصول تاثیر گذاشته و کولر گازی را گرم می کند.

جلوگیری از خروج هوا از سیستم تهویه

دهانه تهویه هوای داخل ساختمان به مرور زمان کثیف می شود و در صورت عدم تمیزکاری منظم و تجمع ذرات آلوده، مسدود شده و از خروج هوای تولید شده توسط کولر به بیرون جلوگیری می کند. مشکل ذکر شده در قسمت خروجی هوای این محصول در خارج از ساختمان نیز رخ می دهد و به دلایلی از جمله تجمع کثیفی و آلاینده ها و یا ورود اجسام خارجی به این قسمت می توان آن را مسدود کرد.

تمیز کردن هوای بیرون و داخل کولر کار سختی نیست و پس از قطع برق می توانید دریچه های کولر را باز کرده و با آب و مواد شوینده مناسب (ترجیحا صابون) بشویید. همچنین می توانید از جاروبرقی یا پارچه مرطوب برای جمع آوری کثیفی و کثیفی داخل کولر استفاده کنید.

خطای کندانسور

کار راه اندازی کمپرسور در کولر گازی بر عهده خازن می باشد. این قسمت الکتریسیته دریافت می کند، آن را ذخیره می کند و به کمپرسور می فرستد تا این قسمت از کولر را بچرخاند تا هوای سرد خارج شود. هنگامی که کندانسور به پایان عمر خود می رسد یا در اثر نوسانات برق آسیب می بیند، باعث ایجاد گرما در هوا می شود.

برای تعویض کندانسور باید محفظه و کمپرسور کولر گازی کاملا باز شود. ضمناً یافتن این قطعه و تعویض آن با قطعه جدید در صورت لزوم نیازمند مهارت در زمینه برق و الکترونیک است. اگر شک دارید که ظرف آسیب دیده است، از یک متخصص کمک بگیرید.

آب AC جریان ندارد

در سیستم های تهویه مطبوع از جمله تهویه مطبوع، رطوبت توسط یک کویل اواپراتور از هوای اطراف جدا می شود و به عنوان محصول جانبی آب تولید می شود. برای تخلیه این آب، کولرها مجهز به سیستم خاصی هستند که از سرازیر شدن آب از یخچال و یا قطعات حساس مانند کمپرسور جلوگیری می کند. هرچند گاهی این آب جاری نمی شود.

دلیل تخلیه نشدن آب به داخل کولر گازی ممکن است مربوط به مسدود شدن مسیر تخلیه و کثیف بودن یا یخ زدگی کویل اواپراتور یا خرابی پمپ میعانات گازی باشد. در این حالت سیستم ایمنی تهویه مطبوع کمپرسور را متوقف می کند تا از ورود آب و آسیب به این قسمت جلوگیری کند. پس از توقف کمپرسور، کولر گازی توانایی خود را در تولید هوای سرد از دست می دهد و فقط هوای گرم را می دمد. تعمیر و نگهداری منظم تهویه مطبوع یکی از روش های موثری است که می تواند از بروز این مشکل و تحمیل هزینه های زیاد برای تعمیر یا تعویض کمپرسور آسیب دیده جلوگیری کند.

مشکلات فن تهویه مطبوع

فن در کولر گازی وظیفه مکش هوا از داخل ساختمان و هدایت آن به بیرون را بر عهده دارد. هنگامی که این قسمت آسیب می بیند یا حجم آن کاهش می یابد، هوای گرمی که به جای عبور از کولر به داخل و خارج آن کشیده می شود در آن محبوس می شود. این کار باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور و در نهایت خاموش شدن آن می شود.

فن آسیب دیده علاوه بر اینکه باعث گرم شدن کولر گازی می شود، می تواند کارایی کمپرسور را کاهش دهد یا باعث خاموش شدن آن شود و به شدت به کمپرسور آسیب برساند و حتی آن را بسوزاند. بنابراین اگر تعمیرکار پنکه ای پیدا کرد بهتر است در اسرع وقت آن را تعمیر کند.

تنظیمات نادرست ریموت کنترل کولر گازی

برخی از کولرها نه تنها در تابستان هوای خنک تولید می کنند، بلکه این قابلیت را دارند که هوای گرم را برای آماده شدن برای فصل سرما تولید کنند. این کولرها به طور مکرر دما را بین حالت سرد و گرم تغییر می دهند که می تواند تنظیمات از راه دور کولر گازی را خراب کند. در این صورت کولر گازی را خاموش کرده و ریموت کنترل را چک کنید.

اگر از سلامت کولر مطمئن هستید و اینکه آیا ریموت کنترل روی دکمه Cool یا سایر تنظیمات مشابه برای حالت ریلکسی تنظیم شده است، کولر گازی همچنان گرم است، بهتر است به فکر تعویض ریموت کنترل کولر باشید. کنترل.

نشتی یا پایین بودن سطح مایع خنک کننده

مبرد نوعی مایع در سیستم های مختلف تهویه مطبوع از جمله سیستم های تهویه مطبوع است که گرما را از هوای اطراف گرفته و به گاز تبدیل می شود و پس از ورود به کمپرسور و فشرده شدن دوباره به مایع تبدیل می شود. وجود کولر برای تولید هوای سرد با کولر گازی ضروری است. بسته به ظرفیت خنک کنندگی کولر گازی، مقدار مشخصی از این ماده در داخل لوله کویل اواپراتور حرکت می کند. اگر این لوله ها سوراخ شوند، مایع خنک کننده نشت می کند و سطح مایع خنک کننده کاهش می یابد. برای سرویس کولر گازی با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا