علمی و پزشکی

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش استرس

به گزارش شفاف. سلام آنلاین وی نوشت: “غذاهای سالم و ضد استرس وجود دارد که برای کمک به کاهش استرس در رژیم روزانه گنجانده شده است.” در اینجا پنج ماده غذایی وجود دارد که به کاهش استرس کمک می کنند:

1 سیر

سیر یکی از غذاهای غنی از ترکیبات گوگردی است. مصرف این ماده شگفت انگیز و گنجاندن آن در رژیم غذایی سطح قند خون را افزایش می دهد. این آنتی اکسیدان یکی از اولین دفاعی بدن در برابر استرس است. خواص سیر در مبارزه با استرس و کاهش اضطراب و افسردگی بسیار مثر است.

۲. سیب زمینی های شیرین

علاوه بر نقش ویتامین ها در کاهش استرس و اضطراب ، خوردن منبع کامل کربوهیدرات ها در کاهش استرس بسیار مثر است. سیب زمینی جاوا یکی از غذاهایی است که حاوی کربوهیدرات است. این ماده مغذی به کاهش سطح هورمون استرس کمک می کند. اگرچه سطح کورتیزول در بدن طبیعی است ، اما استرس مزمن می تواند منجر به کاهش کورتیزول شود. علائم ناهنجاری های کورتیزول می تواند باعث التهاب ، درد و سایر عوارض جانبی شود. سیب زمینی جاوا غذایی کامل و مقوی است که آن را در رژیم غذایی روزانه شامل می شود ، در کاهش استرس بسیار موثر است. مواد مغذی موجود در سیب زمینی جاوه ای شامل ویتامین C و پتاسیم است.

3 تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد به عنوان یک مولتی ویتامین طبیعی شناخته می شود. تخم مرغ حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است. قرار دادن همه این مواد مغذی در کنار هم سطح استرس را کاهش می دهد. تخم مرغ غنی از کولین است. کولین فقط در برخی غذاها وجود دارد. این ماده نقش مهمی در بهبود سلامت مغز و محافظت از بدن در برابر استرس دارد. بنابراین ، گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه به عنوان مسکن استرس به شدت توصیه می شود.

4 دانه های آفتابگردان

تخمه آفتابگردان منبع غنی ویتامین E است. این ویتامین محلول در چربی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که برای سلامت روان بسیار موثر است و استرس را کاهش می دهد. برعکس ، مصرف کم مواد مغذی منجر به تغییرات خلقی و افسردگی می شود. دانه های آفتابگردان همچنین حاوی مواد مغذی دیگری هستند که به کاهش اضطراب و استرس کمک می کنند. این ماده غذایی حاوی ویتامین های منیزیم ، منگنز ، روی ، مس و B است. می توانید از دانه های آفتابگردان به عنوان سس سالاد در رژیم غذایی خود استفاده کنید. خواص این آجیل ها شگفت انگیز است.

5 گل کلم آبی

گل کلم به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد به عنوان یک گیاه سالم شناخته می شود. رژیم غذایی غنی از گل کلم خطر ابتلا به برخی سرطان ها ، بیماری های قلبی و بیماری های روانی را کاهش می دهد. کلم بروکلی به عنوان ضد افسردگی شناخته می شود. غذاهای موجود در انگور که به کاهش استرس کمک می کنند شامل منیزیم ، فولات و ویتامین C است. گل کلم سرشار از گوگرد است. این یک ترکیب گوگردی است که از بدن در برابر نورون ها محافظت می کند. اثرات آرامبخش و ضد افسردگی زیادی دارد و برای رفع استرس بسیار مفید است.

دکمه بازگشت به بالا