اجتماعی

ویروس‌های مشابه کرونا در بدن خفاش‌ها و مورچه‌خوارهای آسیایی

مطالعات نشان داده است که ویروس کرولا ، که شبیه ویروس Covid-19 است ، ممکن است در جنوب شرقی آسیا بین خفاش ها و پانگولین ها منتقل شود.

به گزارش سلام آنلاین ، متخصصان و محققان در مطالعه جدیدی که سرنخی برای کنترل منشا این بیماری همه گیر ارائه می دهند می گویند که مقادیر زیادی آنتی بادی برای خنثی سازی ویروس در حیوانات وجود دارد. تایلند.

یک تیم از دانشکده پزشکی Duke-Nuss در سنگاپور آنتی بادی هایی را برای علائم بیماری حاد تنفسی ، دو ویروس عامل Covid-19 در غارهای غارهای تایلند و در منطقه Hangat کشف کرده اند. قسمت جنوبی کشور.

یافته های منتشر شده در مجله Nature Nature نشان می دهد که محققان می گویند ویروس کرونا بیشتر در جنوب شرقی آسیا یافت می شود ، جایی که خفاش ها از تعداد و تنوع بیشتری برخوردار هستند. این ویروس اکنون 4800 کیلومتری ژاپن و چین تا تایلند پیدا شده است.

پروفسور پاتریک کیسی ، دستیار ارشد تحقیقات دانشکده پزشکی Duke-Anivas ، گفت: “چنین مطالعاتی در تقویت درک ما از بسیاری از ویروس های مرتبط با SARS-CoV-2 در طبیعت مهم است. مهم و ضروری است.

وی گفت: “این تحقیق همچنین به موقع انجام می شود ، زیرا تحقیقات در مورد ریشه ویروس SARS-IQ-2 در حال انجام است و این تحقیقات می تواند اطلاعات اضافی را فراهم كند كه می تواند به منبع منجر شود.” .

وی گفت: “چنین مطالعاتی همچنین نقش مهمی در كمك به ما برای آمادگی در برابر شیوعهای آینده ایفا می كند ، زیرا آنها نقشه كامل تری از تهدیدات ناشی از بیماری را به ما ارائه می دهند.”

سنگاپوری ها می گویند که کار آنها اولین و تنها مطالعه برای یافتن شواهدی از سطح مولکولی و آنتی بادی ویروس مربوط به Covid-19 (که در میان خفاش ها و پانگولین ها در آسیا شیوع دارد) (جنوب شرقی) است.

تأیید فرضیه اکثر دانشمندان در مورد منشا ویروس کرونا

این مطالعه در حالی انجام شده است که تیمی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) پس از یک س ofال بی پاسخ پس از تحقیق در مورد ریشه ویروس ، آماده ترک چین است.

تیمی از سازمان بهداشت جهانی پس از چهار هفته سفر به ووهان ، جایی که اولین نمونه اولیه Covid-19 در دسامبر 2019 شناسایی شد ، کشور را ترک کرده است. به نظر می رسد نتایج اصلی که این تیم ارزیابی کرده است ، فرضیه های اکثر دانشمندان در مورد ویروس را تأیید می کند. این فرضیه که خفاش ها می توانند ناقل مهم باشند و ویروس را به حیوانات دیگر منتقل کنند و در نهایت منجر به انتقال آن به انسان شوند.

با این حال انتظار نمی رود که نتیجه نهایی شیوع با این روند مشخص شود و این ممکن است سالها به طول انجامد. بازار غذاهای دریایی هونان که در ابتدای شیوع چندین شیوع مشاهده کرده است ، اولین شیوع بشر به حساب می آید. محققان سازمان بهداشت جهانی می گویند که رد برخی از حیوانات فروخته شده در بازار را می توان در مناطقی یافت که خفاش های ویروسی زندگی کرده اند. نزدیکترین ویروس به ویروس عامل Covid-19.

اما مقامات چینی می گویند که نمونه دیگری از پرونده ووهان همزمان با فوران در معانی دیگر دیده می شود. بنابراین ، ممکن است انتقال از حیوانات به انسان در جای دیگری اتفاق افتاده باشد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، این تصور که این ویروس ممکن است از آزمایشگاه ووهان آزمایشگاه ویرجین ، آزمایشگاهی با چندین نمونه ویروس ، بوجود آمده باشد ، بعید است زیرا چنین نیست. شواهدی وجود دارد که ویروس در آن آزمایشگاه وجود داشته است یا نه در آزمایشگاه های دیگر در سراسر جهان در زمان شیوع بیماری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا