وزیر بهداشت: دشمن موارد خلاف واقع در مورد شرایط زنان در ایران مطرح می‌کند

وزیر بهداشت: دشمن موارد خلاف واقع در مورد شرایط زنان در ایران مطرح می‌کند

سلام آنلاین/ خراسان رضوی وزیر بهداشت گفت: در حالی که 60 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را زنان تشکیل می دهند، دشمن علیه زنان جمهوری اسلامی ایران مطرح می کند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه رویداد فرهنگی مثبت آرمان که در مشهد مقدس برگزار شد، با تاکید بر اینکه جوانان در پیشرفت انقلاب و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی رسالت خطیری دارند، گفت: و با تلاش و کوشش همراه است.

وی ادامه داد: هر فردی با استعداد و توانایی خدادادی باید شاکر خداوند باشد. امروز در جامعه ما با تبلیغات دشمن مواجه هستیم و پرونده های واقعی علیه زنان در جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود در حالی که 60 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را زنان تشکیل می دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به نیاز به دانشجویان مسئولیت پذیر تاکید کرد: همه باید در قبال اتفاقاتی که در دنیا و کشور می گذرد پاسخگو باشند و برای این امر نیاز به برنامه داریم. به عنوان عضوی از یک گروه فرهنگی و دانشجو به تنهایی کافی نیست و باید مسئولانه از این فرصت بهترین استفاده را کرد.

عین اللهی همچنین با تاکید بر اینکه همه تشکل های دانشجویی باید برنامه هدف گذاری داشته باشند، گفت: تحلیل دشمن، تحلیل دقیق فعالیت های دشمنان انقلاب و آگاهی بخشی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود. در برنامه های دانشجویی خودسازی و پیشرفت های دیگر منشأ فعالیت فرهنگی و دانشجویی است و ما باید نه تنها در خودسازی بلکه در بهبود و کمک به دیگران نیز مؤثر باشیم.

افزایش 150 درصدی ارائه تجهیزات عروسی به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

به اطلاع می رساند علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در این مراسم با اشاره به تسهیلات ویژه معاونت فرهنگی و دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویان برای توسعه امور فرهنگی گفت: امسال علاوه بر این به 2000 دانشجوی فعال فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی، 8000 نفر از اعضای هیأت علمی و خانواده های آنها، 5000 دانشجوی دختر علوم پزشکی غیر وابسته به وزارت بهداشت و 1500 فارغ التحصیل علوم پزشکی. دانشگاه های بازدید کننده وزارت بهداشت در مشهد و بارگاه امام رئوف

وی با اشاره به افزایش 150 درصدی عروسی ها و 100 درصدی مرخصی زایمان در راستای سیاست گذاری جمعیتی، افزود: در سال گذشته و امسال برای اولین بار 600 میلیارد تن تسهیلات در قالب 17 نوع وام پرداخت شد به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه برای اولین بار 150 میلیارد تن برای نوسازی و تجهیز خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و امسال و سال گذشته 800 میلیارد تن به بانک ها اختصاص یافت، گفت: تفاهم نامه افزایش تعداد تخت خوابگاه ها امضا شد.

محمدی گفت: 97 درصد از درخواست‌های دانش‌آموزان برای دریافت مواد دانش‌آموزی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت موفقیت‌آمیز بوده و 3 درصد دیگر نیز به دلیل ناکافی بودن سنوات تحصیلی و نبود ضمانت‌نامه ناموفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته 807 خوابگاه ازدواج در دانشگاه علوم پزشکی وجود داشت که با افتتاح 81 خوابگاه ازدواج معادل 10 درصد از کل خوابگاه های ازدواج دانشگاه، ظرفیت کشور افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اردوی تربیتی مثبت آرمان از ششم تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت. این اردو با هدف توانمندسازی فعالان فرهنگی دانشگاه برای طیف های مختلف دانشجویی از جمله همکاران سلامت، انجمن های علمی، انجمن های مثبت، هیئت های مذهبی و کانون های دانشجویی و انتشار شاهد و دانشجویان ایثارگر برگزار می شود.

بهبود مهارت های فردی، کار گروهی، حل مسئله، خلاقیت، توسعه تفکر انتقادی و شبکه سازی فعال دانشجویی از اهداف مشترک جشن گرفتن رویدادهای مثبت است و ماهیت رویداد شامل آموزش مجازی می شود.قبل از دوره مصاحبه تلفنی. وی بر اساس تمرینات به پشتیبانی و مشاوره تیمی و بعد از اردو اشاره کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا