اجتماعی

وزیر بهداشت: مطالعات درباره ضرورت دز چهارم واکسن کرونا هنوز بی‌پاسخ است

وی گفت: “دانشمندان معتقدند که هر سه واکسن باید برای اطمینان از عدم ابتلای افراد تزریق شود، اما اینکه آیا واکسن چهارم مورد نیاز است یا خیر، باید دید.” برو اینجا. در حال حاضر، دوز سوم می تواند از حدود 80 درصد مرگ و میر یا بیماری های جدی جلوگیری کند.

به گزارش سلام آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی 1400 که در نمایشگاه دائمی باغ گفتگو برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز تغییر کرده است.در درمان بیماری. ما به درمان بیماری ها با دارو عادت کرده ایم و دومین تجارت بزرگ دنیا دارو است. شرکت های دارویی دوست ندارند از روش های دیگر استفاده کنند، اما دنیا باید به روش های جدید روی بیاورد و خوشبختانه کشور ما در این روش ها پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز جنین در دهه 70 به عنوان زیرمجموعه مطالعات جهادی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان گفت: امروزه این روش به طور کامل در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بازدید ما از این مرکز ما را به دیدن آن داستان‌های مربوط به سلول‌های بنیادی و رویکردهای جدید برای تشخیص و درمان سرطان و رویکردهای پیشرفته غیردارویی سوق داد. در زمینه مسائل ژنتیکی پیشرفت های زیادی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت با تقدیر از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی، با بیان اینکه وزارت بهداشت از این دستاوردها حمایت خواهد کرد، اعلام کرد که وزارت بهداشت قطعا از این دستاوردها حمایت خواهد کرد و با جهاد دانشگاهی قرارداد منعقد کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود که به اهمیت گیاهان دارویی در درمان بیماری عین اللهی پرداخته بود، گفت: کشور ما از این نظر وضعیت خوبی دارد و مرجع بسیاری از گیاهان دارویی در دنیا هستیم. کشت و استفاده از این داروها بسیار مهم است. جهاد دانشگاهی در این زمینه کار خوبی انجام داده است و باید تعداد بیشتری از این دانشمندان را به همکاری در این مسیر تشویق کنیم و شاید یکی از کشورهایی باشیم که در آینده از آن پیروی کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وزیر بهداشت، آمیکرون کرونا، گفت: خوشبختانه در کشور ما 88 درصد جمعیت یک دوز دریافت کرده اند و حدود 78 درصد دوز کامل شده است. بیش از 7 میلیون نفر واکسن سه دوز دریافت کرده اند.” خیلی خوبه

وی گفت: آزادسازی آمیکرون سریع و شبیه آنفولانزا است، اما خوشبختانه میزان مرگ و میر آن زیاد نیست. در عین حال استفاده از ماسک صورت و واکسیناسیون بسیار مهم است.

به گزارش سلام آنلاین، نمایشگاه توانمندی و دستاورد ۱۴۰۰ جهاددانشگاهی از پنجم دی ماه سال جاری آغاز و تا نهم ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بوستان گفتگو تهران افتتاح می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا