اجتماعی

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شمال و جنوب کشور/ افزایش دما در غالب استان‌ها از امروز

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت تغییرات اقلیمی از بارش پراکنده باران در برخی استان ها، افزایش گرد و خاک در شمال و جنوب و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین وی درباره وضعیت جوی کشور بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه پیش بینی هواشناسی امروز (25 فروردین) در بخش هایی از شمال خراسان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه (۲۶ فروردین) هوای آرام اکثر نقاط کشور را فرا می گیرد و در بعد از ظهر در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات ابرانکی غربی البرز بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت تغییرات آب و هوایی روز پنجشنبه (27 فروردین) برای بخش هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز، خراسان شمالی، خراسان شمالی و همچنین مناطقی از مرکز کامبوج خواهد بود. ابری باران پراکنده و رعد و برق و وزش باد.

وی افزود: روز جمعه (28 فروردین) در شمال خراسان رضوی و شنبه (29 فروردین) در شرق کشور بارش خفیف پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: سرعت وزش باد در روز چهارشنبه در نواحی شرقی و شمال غربی و از پنجشنبه تا شنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور‌ها و مناطق مستعد افزایش گرد و غبار افزایش می‌یابد. این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده برای شرق و جنوب شرق کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی می شود.

وی گفت: از امروز تا آخر هفته دمای هوا در اکثر نقاط کشور افزایش می یابد.

وی افزود: امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و روز چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز در وضعیت نامساعدی قرار خواهند گرفت.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی نیز با تایید وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ فروردین) نیمه ابری، بخش هایی همراه با وزش باد شدید و وزش باد شدید پیش بینی می شود. وزش باد به مدت چند ساعت با کمینه دمای 10 و حداکثر 23 درجه سانتیگراد با کمینه دمای 12 درجه خواهد بود. و حداکثر دما 24 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 16 فروردین) اهواز با دمای 29 و 32 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 1- و 1 سردترین مرکز کشور است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا