اجتماعی

امروز ۱۰ استان درگیر گرد و خاک شدید هستند/گرد و غبارها منشا خارجی دارد

مدیر مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت ریسک از میزان گرد و غبار در 10 استان ترکیه و عراق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین وی در خصوص پیش بینی وضعیت گرد و غبار امروز (13 خرداد) تایید کرد که امروز گرد و غبار در برخی استان ها همچنان ادامه دارد، در برخی استان ها غلظت کمتر و در برخی استان ها همچنان غلظت بالایی دارد.

وی افزود: استان‌های تهران، البرز، قم، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خوزستان، بوشهر و هرمزگان آلودگی بیشتری خواهند داشت، اما در تهران و البرز میزان گرد و غبار کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی بحران و مدیریت ریسک در پاسخ به پرسش سلام آنلاین درباره زمان افزایش سطح گرد و غبار گفت: میزان غلظت گرد و غبار بسته به نیروی باد کاهش یا افزایش می‌یابد. بنابراین، دوره دقیق را نمی توان تأیید کرد.

وی با بیان اینکه نمی توان منشأ داخلی ریزگردها را نادیده گرفت، افزود: اما ریزگردهای این کشور اغلب منشأ خارجی دارند و از عراق و سوریه وارد ایران شده اند.

ضیائیان در پایان به مردم برای پرهیز از صدمات احتمالی در این شرایط جوی توصیه کرد: همه افراد به ویژه اقشار آسیب پذیر باید از بیرون، تامین استحکام سازه های موقتی مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره خودداری کنند و خودرو را در کنار درختان فرسوده پارک کرده و خودداری کنند. ساختمان نیمه کاره.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا