اجتماعی

افزایش دما در غالب نقاط کشور/ وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال غرب

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی از بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در برخی استان ها و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین وی وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه پیش یابی هواشناسی امروز (24 فروردین) در سواحل شرقی دریای خزر افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.کراسان شمالی و رجوی شمالی کراسان. و در جنوب شرق و شرق کشور باد پدیده غالب است.

وی افزود: روز سه شنبه (25 فروردین) در مناطقی از مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده، پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات اقلیمی کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور و هوای سردتر در نیمه جنوبی پیش بینی می شود.

وی گفت: روز چهارشنبه (26 فروردین) جوی آرام و پایدار با افزایش دما در اکثر نقاط کشور رخ می دهد. در بعدازظهر در برخی نقاط شمال غرب و غرب البرز بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد.

ضیائیان افزود: با گذر امواج جوی معتدل از شمال کشور در روز پنجشنبه (27 فروردین) در شمال غرب ابرانکی وزش باد شدید موقتی با احتمال گرد و خاک و بارش پراکنده باران رخ می دهد. روز جمعه در بیشتر مناطق کشور هوا آرام است.

وی افزود: روز پنجشنبه وزش باد جنوبی و افزایش دما در سواحل دریای خزر و اردبیل قابل توجه بود.

به گفته ضیائیان، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج و طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی نیز با تایید وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۵ فروردین) صاف همراه با وزش باد شدید در هر ساعت و ابر بیشتر از پایان با کمینه دما 10 درجه سانتیگراد و حداکثر 21 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (26 فروردین) وزش باد پیش بینی می شود در بعدازظهر حداقل 12 درجه سانتیگراد و حداکثر 23 درجه سانتیگراد بوزد. .

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (24 و 15 فروردین) بندرعباس با دمای 28 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 4- و 1- سردترین مرکز کشور است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا