علمی و پزشکی

وزارت بهداشت دنبال راه‌اندازی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجتماعی است

سلام آنلاین/ خراسان رضوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به دنبال راه اندازی دانشگاه علوم اجتماعی برای رصد نیازهای جامعه و پاسخگویی به نیازها است.

یونس پناهی امروز در گردهمایی سفرا و دیپلمات های آسیایی و اروپایی که با حضور مقامات اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای بین المللی در سالن شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، بیان کرد: علم و ارجاعات انجام شده است. از سال 2010 به عنوان مکان قابل قبول در رتبه 1 منطقه و 16 در جهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در گذشته تحقیقات در جمهوری اسلامی ایران بر اساس نیاز کشور و مطابق با دانشگاه‌های نسل اول و دوم انجام شده است، گفت: دارای بخش سلامت اجتماعی نیز هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه در اجرای طرح های تحقیق و توسعه، پاسخگویی، حل مسئله و تمرکز بر نیازها مد نظر است، گفت: در اجرای طرح های تحقیق و توسعه، پاسخگویی به نیازها در نظر گرفته شده است. بنابراین هر تحقیقی در حوزه سلامت باید مصرف کننده داشته باشد.

پناهی با بیان اینکه کشور برای کنترل بیماری های قلبی عروقی در دنیا موقعیت خوبی داشت، گفت: در طول این همه گیری، شش واکسن با پلتفرم های مختلف توسط دانشمندان کشور ساخته شد. کرونا پیشنهاد می کند که کشورهای مختلف باید در حوزه سلامت همکاری کنند و از این نظر نیاز به ایجاد شبکه های تحقیقاتی با همکاری کشورهای مختلف است.

وی گفت: بدون همکاری در زمینه پیشگیری از بیماری، 19 کشور همچنان تحت تأثیر این بیماری قرار خواهند گرفت. بنابراین، همه کشورها باید از ظرفیت های یکدیگر در تحقیقات و همکاری و تعامل با یکدیگر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: بیماری کرونا نشان می‌دهد که تحقیقات بهداشتی باید جامعه محور باشد و کشورها بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند. خوشبختانه ایران ظرفیت همکاری با سایر کشورها در زمینه آموزشی و پژوهشی را دارد و آمادگی کامل برای همکاری با سایر کشورها را دارد.

پناهی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بزرگ ترین و تاثیرگذارترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است و همواره از توانمندی های آن در سیاست گذاری کلان کشور استفاده شده است.این دبیرستان راه اندازی شد. توسط سفرای کشورهای مختلف. موثر و مهم خواهد بود. وزارت بهداشت از تمامی ظرفیت های کشور برای توسعه روابط بین الملل در زمینه های آموزشی، درمانی و تحقیقاتی استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده نیماد در کشور گفت: در این پژوهشکده شرایط انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با کشورهای علاقه مند و محققین و کارشناسان فراهم است. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این توانایی به خوبی استفاده می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: استفاده از رویکردهای نوین مانند سلول درمانی، طب بازساختی و درمان ترکیبی موردی است که آینده درمان را به خود اختصاص داده و کشورمان آماده است و آماده اجرای مشترک است. پروژه های تحقیقاتی با شرکت های دیگر کشور “.

محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش، ارتباط کشورها در حوزه علم و فناوری را یکی از نیازهای امروز کشور دانست.

وی افزود: کرونا به گسترش دیپلماسی بین کشورها برای رسیدگی به بسیاری از مسائل کمک کرده و نشان داده است که کشورها می توانند در زمینه کنترل بیماری، درمان، تشخیص، پیشگیری و واکسیناسیون با یکدیگر همکاری کنند زیرا این دیپلماسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همکاری کشورها برای غلبه بر این بیماری جهانی نشان‌دهنده پتانسیل همکاری این کشور با دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جایگاه و توان علمی گسترده در زمینه تحقیقات در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. سایر دانشگاه ها و کشورها گام های خوبی برداشته اند و آماده توسعه این همکاری ها هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا