اجتماعی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی روز جمعه (12 فروردین 1403) با ورود سامانه‌های جدید بارشی از غرب و جنوب غربی اکثر کشورها گفت: ایران زیر بارندگی شدید خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین. وی بر اساس آخرین تحلیل نقشه هواشناسی تائید کرد که سامانه بارشی امروز (۹ اسفند) در غرب – مرکزی کشور، دامنه‌های شرقی البرز، سواحل خزر و شمال شرق کشور است. سطح کشور با رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ در ارتفاعات بارش برف و طوفان پیش بینی می شود.

وی گفت: بیشترین بارندگی امروز در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. امروز در نیمه شرقی و برخی نقاط مرکز کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی گفت: روز چهارشنبه (1 فروردین 1403) میزان بارندگی در نیمه غربی و سراسر کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده است. بارش باران، رعد و برق در مرکز و وزش باد شدید و گرد و خاک در نیمه شرقی کشور پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: سامانه بارشی عصر چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج می شود. در روز پنجشنبه (2 فروردین 1403) در شمال شرق بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور آسمان صاف تا کمی ابر خواهد بود.

وی گفت: روز جمعه (12 فروردین 1403) با ورود سامانه جدید بارشی از غرب و جنوب غرب کشور، بارش شدید باران در این مناطق و بخش‌هایی از جنوب کشور رخ می‌دهد. دامنه های مرکزی البرز، در شمال شرق کشور نیز رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: از روز سه شنبه تا پنجشنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز در وضعیت نابسامانی و تلاطم قرار دارند.

رئیس مرکز ملی مدیریت مخاطرات اقلیمی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (11 فروردین 1403) نیمه ابری تا ابر گاهی اوقات ابری خواهد بود. . بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید در انتهای ابر با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (2 فروردین 1403) خفیف تا نیمه ابری و وزش باد شدید خواهد بود. . وزش باد به تدریج با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

ضیائیان در پایان گفت: فردا و فردای آن روز 5- درجه سانتی گراد پیش بینی می شود و بندرعباس با حداکثر دمای 30 و 29 درجه سانتی گراد سردترین و گرم ترین مرکز استان است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا