اجتماعی

ورود سامانه بارشی به کشور از شنبه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات اقلیم کشور گفت: از اواخر روز شنبه (28 فروردین) سامانه بارشی از سمت شمال غرب به تدریج در کشور خواهد بارید.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین وی افزود: امروز (25 فروردین ماه) به ویژه بعدازظهر در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمال فارس، فلات استان کرمان، جنوب یزد، شرق لرستان و جنوب. استان مرکزی ابری همراه با بارش باران و رعد و برق خواهد بود. رعد و برق و گاهی وزش باد شدید.

وی افزود: روز پنجشنبه (26 فروردین) این وضعیت در ارتفاعات استان کرمان، شمال شرق فلات فارس، بخش‌هایی از جنوب یزد و بخش‌هایی از شرق سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

وی گفت: در روزهای جمعه و شنبه (27 و 28 فروردین ماه) آسمان در اکثر نقاط کشور صاف و ابری است.

وی افزود: از اواخر روز شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب به تدریج وارد کشور می شود که به تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده در شمال غرب کشور و نیمه غربی سواحل خزر خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز یکشنبه (29 فروردین) با نفوذ این سامانه در غرب کشور، شمال غرب البرز و سواحل خزر بارش گاهی اوقات باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: از امروز تا پایان روز جمعه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در وضعیت نابسامانی و ناآرامی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ فروردین) کمی ابری و کمینه دمای ۱۲ و حداکثر ۲۳ درجه سانتی گراد و در روز جمعه (27 فروردین) کمی ابری، گاهی وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در پایان گفت: طی فردا و فردای آن روز اهواز با دمای 33 و 34 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 1- و 2- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا