علمی و پزشکی

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به افزایش روزافزون مبتلایان به بیماری امیکرون گفت: در حال حاضر هر بیماری که به آنفولانزا مراجعه می کند اولین فردی است که به بیماری عروقی مبتلا می شود. در خانه.”

وی گفت: افراد مبتلا به آنفولانزا نیازی به آزمایش کرونا ندارند.

شکوهی با اشاره به اینکه کیت های اومیکرون با دلتا تفاوتی ندارند، افزود: تست های کرونا برای بیماران مبتلا به omicron هیچ تفاوتی با سایر انواع کرونا ندارد و با همان تست کرونا قابل تشخیص است، بنابراین این اشتباه است که بگوییم omicron نیاز به ویژه دارد. آزمایش کردن.”

لقمان حکیم، مدیر دپارتمان بیماری های عفونی وزارت بهداشت گفت: افزایش تعداد بیماران روزانه در آمریکا و اروپا نشان می دهد که شیوع اومیکرون بسیار بالا است، بنابراین برای جلوگیری از آن باید دوباره محدود شود. بیمارستان لقمان حکیم در صورت طبیعی بودن وضعیت، روزانه با افزایش تعداد بیماران مواجه خواهیم شد.

وی گفت: Omicron را نباید دست کم گرفت و این ساده سازی ها تعداد بیماران در روز را از 3000 به 9000 افزایش داده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه واکسن تأثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد، افزود: واکسیناسیون علیه کرونا میزان مرگ و میر را کاهش می دهد، اما اگر بگوییم مرگ و میر کاهش می یابد و قطعاً در صورت ابتلا به این بیماری کاهش می یابد. این اتفاق نمی افتد، استدلال منطقی نیست و در درازمدت شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم.

شکوهی گفت: تافته امیکرون جدا بافته نمی شود و باید مانند نوع قبلی کرونا با آن برخورد کرد و احتمال مرگ آن کمتر است.

دوره ایزوله برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در مورد تعداد روزهای ایزوله توسط Omicron تاکید کرد: در آمریکا به دلیل اینکه بیش از یک میلیون نفر در روز مبتلا می شوند، تعداد روزهایی که باید پنج روز با علائم خفیف و 10 روز با علائم شدید اعلام شود. آنها می توانند کار را مدیریت کنند، اما در ایران نمی توانیم روزهای کافی برای انزوا داشته باشیم، بنابراین مردم باید مانند گذشته تا بهبودی کامل در خانه های خود بمانند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند و زنجیره ابتلا را قطع کنند.

یک متخصص عفونی با بیان اینکه ممکن است درصد کمی از مبتلایان به سرماخوردگی آیکرون نداشته باشند، گفت: برای گسستن این زنجیره توصیه می کنیم همه افراد با حداقل علائم بیماری خود را ایزوله کنند، سرماخوردگی و بدون نیاز به آزمایش. هیچ یک.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب بارها اعلام شده است، زیرا این آمار تنها مربوط به کسانی است که شأن سنجی انجام داده اند و با توجه به خطای 50 درصدی این آزمایش می توان گفت آمار بسیار بالاتری است. .”

شکوهی تاکید کرد: در یکی دو هفته آینده با انفجار بستری شدن در بیمارستان ها مواجه خواهیم شد و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

لقمان حکیم، مدیر بخش بیماری‌های عفونی این مرکز افزود: «تعداد تلفات در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران در دلتا چندین برابر خواهد شد، بنابراین تعداد بیماران و بستری‌ها افزایش می‌یابد». بیمارستان “پزشکان به طور قابل توجهی افزایش خواهند یافت.”

نیاز به ادامه محدودیت ها

شکوهی در خصوص کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگترین منبع عفونت در خانواده هستند، بنابراین وقتی اعلام می شود دانش آموزان باید مستقیما به مدرسه بروند اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش چهره بهتر از مجازی است، اما در این شرایط باید بین بد و بد یکی را انتخاب کنیم.

وی گفت: توصیه می شود والدین کودکان را واکسینه کنند زیرا آنها نسبت به سایرین آسیب پذیرتر هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مگر اینکه کسی در آمریکا و اروپا واکسینه شود! آنها نیز واکسینه شده اند، اما تعداد بیماران Omicron در این کشورها بسیار زیاد است و این آینده ماست که باید با اقدامات، پیشگیری و محدودیت های لازم برای سرپا نگه داشتن سیستم بهداشت و درمان به آینده برسیم. ما نمی توانیم تعداد بیماران را متوقف کنیم، اما می توان شیب را کاهش داد.

شکوهی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک چهارم و پنجم همه اینها را قبل از رسیدن به پیک گفتیم و برای پیک بحث علمی لازم بود نامه ششم و امیدوارم مسئولان تصمیم درستی بگیرند. در مورد محدودیت ها زودتر، زیرا در غیر این صورت با سادگی، تا ماه های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

دکمه بازگشت به بالا