استان ها

هجوم اومیکرون جدید بعد از تعطیلات کریسمس

تهاجم جدید Omicron پس از تعطیلات کریسمس

کرونا هنوز تمام نشده است و شواهدی از این بیماری در چین، ژاپن و برخی کشورهای اروپایی دیده می شود.

به گزارش بارنا؛ آمارهای روزانه کرونا در کشور نشان می‌دهد که وضعیت بیماری آرام است و میزان مرگ و میر روزانه بیماران تقریباً صفر است.

همه اینها دست به دست هم می دهد تا احساس کنید که کرونا رفته یا در حال رفتن است و ما می توانیم نفس راحتی بکشیم. زیرا ترس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا افراد را افسرده می کند.

اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویروس چموش از بین نمی رود و هر روز ظاهر نمی شود. با این حال، این بار شاهد نوع جدیدی از Omicron هستیم.

فشار BQ.1.1 آخرین نوع Omicron است که گفته می شود در چین ظاهر شده است. درست مثل دفعه اول، زمانی که کرونا از کشوری به کشور دیگر شروع به هجوم کرد، در عرض دو سه ماه، همه کشورها با این ویروس کشنده درگیر شدند.

اکنون به نظر می رسد که با پنهان شدن این ویروس، باید منتظر یک حمله کرونای دیگر از سوی خانواده Omicron باشیم.

شهنام آرشی، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به ظهور موج ویروس Omicron در اروپا، آمریکا و آسیای جنوب شرقی با عنوان «موج جدیدی از کرونا نداشته‌ایم». مدتی است در این کشور.» نزدیک به دو ماه پیش گفته بود: پیش بینی می شود بعد از تعطیلات سال نو شاهد موج جدیدی از بیماری در کشور و ایران باشیم.

وی گفت: ما نگران ورود موج جدیدی از بیماری ها از اروپا به ایران و بیماری هایی هستیم که در اروپا رخ داده اما هنوز وارد کشور ما نشده است.

عرشی با بیان اینکه اپیدمی کرونا نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز پایان خواهد یافت، گفت: باید مراقبت های بهداشتی را تقویت کنیم.

تجربه اپیدمی کرونا در این کشور نشان می‌دهد که ویروس جدیدی در جهان با حداقل یک ماه تاخیر وارد ایران شده و می‌توان آن را در مورد این گونه جدید نیز اعمال کرد. پس باید منتظر ورود ویروس های جدید به کشورمان باشیم.

نکته ای که نباید از آن غافل شویم تجربه ای است که از اپیدمی کرونا به دست می آوریم و باید از آن استفاده کنیم. رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، تقویت نظارت بر مرزها، تاکید بر واکسیناسیون و … از مهمترین اقدامات در راستای کاهش تلفات این گونه جدید خواهد بود.





آیا این اطلاعات مفید بود؟

بر اساس نتایج رای دادن به و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا