هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد و گرد و خاک در ۱۱ استان تا پنجشنبه

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد و گرد و خاک در ۱۱ استان تا پنجشنبه

سازمان هواشناسی هشدار زرد را برای وزش باد شدید در مناطق مستعد گرد و غبار اعلام کرد.

به گزارش سلام آنلاین. سازمان هواشناسی با اعلام هشدار زرد به افزایش شیب‌ها در روزهای سه‌شنبه (5 تیر) و چهارشنبه (7 تیرماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان، جنوب شرق قم و جنوب سمنان، اعلام کرد کرمان، شمال اصفهان و یزد و روز پنجشنبه (7 تیر) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان، مرکز قم، جنوب شرق تهران و جنوب سمنان، شرق کرمان. اصفهان، یزد، خوزستان، ایلام وزش باد شدید تا حد شدید و مناطق مستعد گرد و غبار دور از انتظار نیست.

از جمله تاثیرات این حادثه در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله فروریختن بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و احتمال سقوط اجسام از بالاست. ارتفاع و امکان شکافتن درختان و درختچه ها.

توصیه سازمان هواشناسی به کوهنوردی، بیابان نشینی، ایمنی جاده ها، تردد با تجهیزات حرکتی و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط های کوهنوردی، احتیاط های ساختمانی، عدم توقف در کنار ساختمان ها و درختان کهنسال اکیداً ممنوع است. باغ ها و مزارع را مسموم یا سم پاشی کنید و استفاده از گیاهان باغچه را برای نهال توصیه کنید.

به گزارش سلام آنلاین، هشدار زرد به معنای وقوع پدیده های جوی است که می تواند باعث اختلال در رفت و آمد و کار روزانه شود. این هشدار برای هشدار به مردم برای آمادگی برای اثرات پدیده های جوی محدودتر از حد معمول صادر شد. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا