حوادث

هشدار هواشناسی نسبت به تداوم بارش برف و باران

ب‌نیوزاب‌ینونیوز:

سازمان هواشناسی هشدار زرد درباره تداوم سامانه بارشی از بعدازظهر امروز (8 دسامبر) تا بعدازظهر پنجشنبه (4 دسامبر) و بارش باران و برف در منطقه جنوب ، وقوع رعد و برق و احتمال وقوع امروز (8 دسامبر) برف بارید. برای استان های همدان ، مرکزی ، زنجان و قزوین در روز یکشنبه (9 دسامبر) ، غرب گیلان و سمنان دوشنبه (10 دسامبر) برای استانهای خراسان شمالی ، خراسان شمالی رضوی و بوشهر شمالی و سه شنبه (11 دسامبر) است. ) برای استانهای خوزستان شمالی و چهارمحال. و بختیاری پیشگویی کرد.

شیوع این اقلیم ها در روز چهارشنبه (4 دسامبر) در استان های خوزستان ، لرستان ، ایلام ، چهارمحال و بختیاری ، شمال کهگیلوبه و بویراحمد ، غرب اصفهان ، شمال فارس و شمال. پاهای بوشهر ، کرمانشاه ، همدان ، مرکزی و قم جنوبی ، زنجان ، جنوب. گینه و پنجشنبه (4 دسامبر) در استان خوزی ها ، لوره لوراز ، مرکزی چهارمحال و بختیاری ، خراسان شمالی ، رضوی ، خراسان شمالی و گیلان فاصله زیادی ندارند.

در این شرایط آب و هوایی احتمال طغیان معابر عمومی ، بالا آمدن سطح رودخانه ها و لغزندگی کانال ها و کاهش دید در جاده های کوهستانی ، وقوع رعد و برق و شوک های الکتریکی در کوه ها وجود دارد. سازمان های امداد و نجات آماده اند تا از خسارت احتمالی جلوگیری کنند. توصیه می شود از ترافیک جلوگیری کرده و در رودخانه ها و کانال ها متوقف شوید ، از وسایل گرمایشی و ایمنی در وسایل نقلیه استفاده کنید و از هرگونه کوهپیمایی خودداری کنید.

به دنبال هشدار ، با اشاره به بارش برف در جنوب آذربایجان ، آذربایجان غربی ، شرقی ادبی و زازان از عصر امروز (8 دسامبر) تا بعد از ظهر یکشنبه (9 دسامبر): در هر دو شرایط. احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر عمومی. در جاده های کوهستانی ، طوفان های بارانی و کاهش دید در مسیرهای حمل و نقل یخبندان وجود دارد ، بنابراین برای جلوگیری از سفرهای غیر ضروری ، نیروهای امدادی باید آماده باشند تا از آسیب احتمالی جلوگیری کنند ، بزرگراه ها را آماده کنند ، تجهیزات را آماده کنند وسایل برفی و برفی را برداشته ، از تجهیزات گرمایشی و ایمنی استفاده کنید. وسایل نقلیه تنظیم دما و رطوبت در مزارع ، دامداری ها و گلخانه ها معرفی می شوند.

هشدارهای زرد همچنین نشان می دهد که پدیده های جوی رخ می دهد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزمره تداخل ایجاد کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی صادر شده است تا بتواند آنها را برای مقابله با پدیده های شدید زیست محیطی آماده کند. از طرف دیگر ، مقامات از این هشدارها مطلع هستند و در صورت لزوم تدابیری اندیشیده می شوند.

دکمه بازگشت به بالا