اجتماعی

بارش برف و باران در ارتفاعات کشور/ از کوهنوردی بپرهیزید

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت پیش بینی بحران اقلیمی از فعالیت سامانه بارشی و بارش تگرگ و بارش در ارتفاعات خبر داد و کوهنوردی در روزهای پایانی هفته را امری خطرناک دانست.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین. وی گفت: وضعیت جوی کوه ها و ارتفاعات کشور در روز پنجشنبه (18 دی)، فعالیت تدریجی بارش ها در غرب کشور، بخش هایی از ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین در البرز و شمال. ارتفاعات خراسان، افزایش ابر و مه همراه با کاهش دید افقی و عمودی، بارش چندین ساعته باران و برف و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: در ساعات عصر و پنجشنبه شب برای ارتفاعات البرز به ویژه البرز مرکزی و غربی بارش شدید باران و با وزش باد شدید و رگبار برف همراه است.

از صبح تا ظهر روز جمعه (19 دی) بارش شدید باران و وزش باد شدید در غرب البرز و شمال فلات خراسان ادامه داشت. باد مهمترین پدیده آب و هوایی در سایر مناطق کوهستانی کشور است.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران نیز گفت: روز پنجشنبه به تدریج در شمال تهران وزش باد نیمه ابری و شدید پیش بینی می شود و تا صبح روز جمعه مه شدید و برف خفیف پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: در مناطقی که بارش برف و باران پیش بینی می شود، کوهنوردی خطرناک است. در مناطقی که بارش برف کافی است استفاده از مسیرهای پیاده روی زمستانی ضروری است و با توجه به کاهش دما به ویژه در نیمه شمالی کشور باید از تجهیزات زمستانی مناسب برای پیاده روی و اقامت شبانه استفاده شود.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا