فرهنگ و هنر

نجیب مایل هروی در بستر بیماری

نجیب مایل هروی پژوهشگر ادبیات و راز و مدرک خوان در بیمارستان بستری شد.

به گزارش سلام آنلاین، محمدکاظم کاظمی، شاعر افغانستانی مقیم ایران، با اعلام این خبر، درباره نخبگان فرهنگی هموطن خود که در ایران نیز زندگی می کند، نوشت: «نجیب مایل هروی، دانشمند بزرگ ادبیات و رمز و راز و استاد مسلمان. در زمینه ویرایش متن به دلیل برخی مشکلات جسمی به بیمارستان امام رضا مشهد منتقل شد.

پروفسور مایل هروی با بیش از نیم قرن کار مستمر در زمینه ادبیات، راز و مقاله خوانی، کارشناس علمی کل امپراتوری ایران است. کار او در این زمینه ها از جمله منابع و منابع تحقیق مستقیم است، به ویژه در زمینه نقد و تاریخچه کپی و ویرایش مقالات، که به نظر می رسد کسی در یک کشور فارسی زبان این مطالب را نگاشته باشد. آثار ارزشمندی در این زمینه. این شامل «نقد و تصحیح مقالات» و «تاریخچه ویرایش و تصحیح نسخه‌های خطی» است. علاوه بر این، آثار ارزنده دیگری مانند «شیخ عبدالرحمن جامی»، «خصیط عینگی» (درباره عین القضات حمدانی)، «اندر غزل من خود را پنهان می کنم» (درباره سمامه های فارسی) و بسیاری از کتاب های مهم دیگر توسط به او.

مایل هاروی در سال های اخیر سختی ها و مشکلات جسمی زیادی را پشت سر گذاشته و هم اکنون در گلبهار در کنار پسر عزیزش شهاب الدین میل هاروی زندگی می کند.

یکی از دغدغه‌های پروفسور مایل، تجدید چاپ کتاب‌هایش بود، به‌ویژه که بسیاری از آن‌ها در حالی که نامزدی داشت هنوز منتشر نشده بودند. این گونه بود که «بنیاد فرهنگی مایال هروی» به مدیریت شهاب الدین مایل تأسیس شد و چاپ مجدد کتاب استاد را بر عهده گرفت.

طی چند ماه گذشته، شش کتاب استاد با حمایت مالی شهاب‌الدین مایل و بنیاد فرهنگی مایل حروی تجدید چاپ شده است. برخی در دست ساخت هستند. تایپ و ویرایش این کتاب ها توسط طهماسبی خراسانی و صفحه آرایی توسط اینجانب و طراحی جلد توسط وحید عباسی و منصوره خلیلی انجام شده است.

همچنین سایت بنیاد راه اندازی شده و خرید اینترنتی این کتاب ها نیز از طریق سایت امکان پذیر است. این سایت متعلق به شهاب الدین مایل و طراح وب منصوره خلیلی است.
https://mayelheravi.com

برای استاد مایل آرزوی بهبودی کامل و سلامتی دارم و از شهاب مایل محترم که هم اکنون مسئولیت کلیه بنیاد را بر عهده دارد و همچنین ایشان را در درمان و مراقبت از معلم و خواهر و برادرش همراهی می کند، پسر عزیزش تشکر می کنم. امیدوارم مدیران و مسئولان فرهنگی دو کشور با روحیه مسئولانه این سفر را از دست ندهند.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا