علمی و پزشکی

معرفی ۵۰ پزشک گلستان به دستگاه قضا/ ترفند پزشک گنبدی برای فرار از مالیات

سلام آنلاین/ گلستان طبق اعلام اداره کل امور مالیاتی کشور، در 10 ماه گذشته 50 پزشک استان به قوه قضائیه توصیه کرده‌اند برای جلوگیری از پرداخت مالیاتی که بیماران باید برای معاینه بپردازند، عابر بانک نصب نکنند.

قربان حاجی مشهدی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار داشت: درآمد مالیاتی استان در 10 ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 108 درصد افزایش داشته است. تبصره: سهمیه ۱۲ ماهه گلستان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است که تا امروز بیش از ۸۵ درصد درآمد مالیاتی استان محقق شده است و تلاش می شود تا رقم مورد نظر در پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد. .

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان تاکید کرد: در 10 ماهه امسال بیش از 2 هزار میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده بوده است که در سال گذشته یک هزار و 510 میلیارد ریال برای ارزش افزوده در نظر گرفته شده است. از حساب های شهرداری و دهیاری های استان گزارش شده است که بیشترین مالیات بر ارزش افزوده مربوط به گرگان با 530 میلیارد ریال و گنبدکاووس با 390 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه قوانین در مرکز علم و فناوری مانند FTA است، افزود: در مرکز علم و فناوری سرمایه گذاران می توانند از قانون معافیت های مالی و مشوق های پارک های علم و فناوری برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

حاجی مشهدی معافیت مالیاتی 20 ساله پارک علم و فناوری را مشوق ویژه پارک علم و فناوری دانست و گفت: فضای پارک علم و فناوری در استان محدود و کمتر از یک هکتار است اما پارک‌های استان‌های دیگر وسعت دارند. 10 هکتار را پوشش می دهد و در برخی موارد حتی به سطح بزرگ تری می رسد و فرصت های منحصر به فرد و منحصر به فردی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می کند.

وی از تصویب قانون مراکز خرید در سال 1397 خبر داد و توضیح داد: قوانین مربوط به این جایگاه ها از ابتدای آبان ماه سال جاری به صورت اختیاری اجرا می شود، اما از ابتدای فروردین 1402 همه شرکت ها باید بر این امر تکیه کنند. قانون.

مسئولان فرار مالیاتی پزشکان را نوعی تخلف از قانون دانستند و خاطرنشان کردند: در 10 ماه گذشته 50 نفر از پزشکان استان گلستان که از عابر بانک استفاده نمی کنند به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی تایید کرد که کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی، مبارزه با پولشویی و مبارزه با پولشویی سهوا وارد عمل شده و در حال رصد استانی است که از آنجا بابت بازرسی و فرار مالیاتی پول دریافت کرده است، از قانون طفره رفته است.

حاجی مشهدی خواستار دسترسی به حساب این گونه پزشکان مفسد شد و افزود: حتی الامکان از ارائه تجهیزات بدون نقد به اماکن خصوصی خودداری شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا