اجتماعی

معرفی متهمان دادگاه منافقین/ نیکو خائفی اشکذری؛متهم ردیف سی و سوم

نیکو خائفی اشکذری سی و سومین متهم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین است.

به گزارش سلام آنلاین، نیکو خائفی اشکذری، فرزند محمدعلی، متولد ۱۳۳۸ در مشهد، متهم ردیف سی و سوم این پرونده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 جذب گروه شد و در مرحله به اصطلاح سیاسی در فعالیت های سازماندهی شده شرکت کرد. در سال 1359 راوی با منافقی به نام علیرضا محمدزاده (از اعضای شورا) ازدواج کرد.

سپس در سال 1360 همزمان با آغاز مرحله نظامی گروحک مشارالیس در مازندران مسئولیت دفاع از مقر منافقین را بر عهده گرفت.

در فاصله سال های 61 تا 62 به همراه همسرش به اقلیم کردستان عراق گریخت و مسئولیت یک پایگاه منافقین در مرز و سپس فرانسه را بر عهده گرفت. پس از آن نیکو خائفی عازم آلمان شد و از آنجا به عراق منتقل شد و در واحد عملیات پیشرو مشغول به کار شد.

سپس در عملیات‌های نظامی- تروریستی فروغ جاویدان و مروارید شرکت فعال داشت و مسئولیت بخش‌های مختلف شاخه نظامی را بر عهده داشت و همچنین مجروح شد. پس از آن مشارالیها به آلمان بازگشت و در آذرماه ۱۳۷۱ به عضویت شورا درآمد.

در سال ۱۳۷۳ در پاریس به عضویت دفاعیات مریم رجوی درآمد و در سال ۱۳۷۴ به عضویت شورای رهبری درآمد. نیکو خائفی در حمله خمپاره ای به ساختمان مسکونی شهرک نور تهران، اعضای گروهک تروریستی را توجیه و هدایت کرد و تحت تعقیب اینترپل و دارای اخطاریه قرمز شماره A-437 / 6-2002 بود.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا