مشاورین املاک و نقل و انتقالات اسناد غیر رسمی ساماندهی می شوند

مشاورین املاک و نقل و انتقالات اسناد غیر رسمی ساماندهی می‌شوند

معاون املاک و امور کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه مشاور املاک و نقل و انتقال غیررسمی اسناد می باشد سازمان دهنده محلی اظهار داشت: برای تنظیم اسناد غیررسمی اموال غیرمنقول قانون مستلزم ثبت رسمی است. از اموال غیر منقول معاملات ملکی توسط شورای اسلامی مورد تایید می باشد.

به گزارش سلام آنلاین صفدر کشاورز در نشست خبری با تشریح وظایف دستگاه های انتظامی مبنی بر الزام ثبت رسمی معاملات ملکی که با حضور نمایندگان نیروی انتظامی انجام می شود گفت: قانون جدید ثبتی با هدف عادی سازی قانون ثبت شده است اسناد عادی علاوه بر مقالات فوق در فرآیند صدور و تنظیمات فایل مهم هستند.

کشاورز گفت: در ابتدا سازمان های ثبت اسناد و املاک با تعریف اراضی کشاورزی و ملی تلاش کردند در این راستا اقدام کنند اما واگذاری املاک عادی و بدون سند چالش بزرگی در این مسیر بود.

معاون املاک و امور کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: به منظور تنظیم اسناد غیررسمی املاک قانون الزام به ثبت رسمی معاملات ملکی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

کشاورز خاطرنشان کرد: از 12 تیر 1403 نقل و انتقالات عادی قابل قبول نیست و پس از گذشت یک سال از تاریخ تعیین شده سامانه ثبت الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی و مشاوران املاک راه اندازی می شود.

وی ضمن جمع بندی الزامی بودن کار نیروی انتظامی گفت: این قانون با رفع موانع صدور اسناد موجب تسهیل در صدور اسناد می شود و مرجع صدور حکم در دادگاه تلقی می شود.

معاون سازمان ثبت احوال بر نقش دستگاه اجرایی در پاسخگویی به استعلامات اینترنتی تاکید کرد و گفت: حسن اجرای قانون الزامی است و نیازمند تعامل این نهاد در خصوص اموال غیرمنقول و اموال شخصی یا دارای وظیفه پاسخگویی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا