علمی و پزشکی

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز ترک اعتیاد ماده 16 (کلاهبرداری) واقع در ملارد غرب استان تهران گفت: ساماندهی معتادان یکی از اولویت های اصلی حوزه مبارزه با مواد مخدر است. . جمهوری نیز بر آن تاکید ویژه دارد و قرار است سازماندهی کاملی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش گفت: پس از طی مراحل بهبودی، آموزش بسیار مهم است و این دوره ها در کانون اخوان در حال برگزاری است.

وی گفت: افراد در این مراکز پس از سم زدایی و مراحل اولیه و اقدامات روانی این مهارت ها را فرا می گیرند که از این مجموعه مهارت ها محصولاتی در خارج از مراکز و حتی قسمت هایی از مراکز سفارش داده می شود. این افراد باید برگردند.

یکی از مؤمنان گفت: از سوی دیگر، اگر معتاد معالجه شود و مهارتی نداشته باشد، درمان به تنهایی کفایت نمی کند. بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از شفا و از همه مهمتر تربیت و پس دادن به جامعه است.

وی گفت: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند نقش مهمی در این امر ایفا کنند زیرا دولت به تنهایی از عهده این امر برنمی آید و رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است. لذا از خیرین و کسانی که دستی در امر خیر دارند تقاضای کمک به حل این مشکل را داریم.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دبیرکل در پایان گفت: یکی از مهمترین وظایف مراقبت و راهنمایی معتادان پس از درمان است که خانواده های زیادی را درگیر می کند و از همه می خواهیم که تمام تلاش خود را برای بازگرداندن معتادان به جامعه به کار گیرند. دادگاه، مجلس، ستاد. مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت و رفاه در تلاش است تا معتادان را به جامعه بازگرداند.

دکمه بازگشت به بالا