محک قدرت های بین المللی و منطقه ای در جنگ غزه

محک قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در جنگ غزه

مسئله غزه ماهیت بسیاری از کشورها را برملا کرده و باعث بی نتیجه ماندن اقدامات آنها شده است و در آینده اگر این کشورها در دفاع از دموکراسی و عدالت شعار بدهند هیچکس حرف آنها را باور نخواهد کرد.

به گزارش سلام آنلاین جعفر قنادباشی تحلیلگر بین المللی در یادداشتی نوشت:

غزه در یک سال گذشته به شاخص کشوری تبدیل شده است که مدعی حمایت از حقوق بشر اسلام و مردم عرب است. بی اثر در آینده در این سال مبارزات مردم فلسطین که وحشیانه ترین و غیرانسانی ترین حمله نظامی است ادامه یافته و در عین حال شاهد اقدامات کنش ها و واکنش هایی در سراسر جهان بوده ایم که باعث بین المللی و منطقه شده است. جریان ها و انرژی ها بهتر شناخته شده اند.

در واقع نظام سیاسی و قدرت های بین المللی و منطقه ای در این دوره پرتفوی هایی ارائه کردند که می توان از آن برای درک بهتر استفاده کرد در واقع این سبد می توانست چشم اندازی برای آینده جهان و منطقه ارائه دهد. دفاع در حمایت از مردم فلسطین. این در حالی است که بیشتر مقامات دانشگاهی جهان در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده اند. انجمن بین المللی
زیرا برخی از قدرت های بین المللی و برخی نظام های سیاسی علیه این رودخانه بزرگ انسانی به گونه ای حرکت کرده اند که نه تنها موافق این حرکت نبوده اند بلکه با انواع حمایت از رژیم صهیونیستی علیه آن اقدام کرده اند. قدرت های منطقه ای و بین المللی هر کدام را به ثبت رسانده اند که می توان آن را نشانه خیانت انسانی و بدترین ظلم و ستم به ملت ها دانست که شاید کمترین خیانت به مردم فلسطین در کارنامه این کشورها باقی بماند از انواع جنایات اما از سکوت ناراضی هستند و به طرق مختلف سعی در شکستن تحریم های اقتصادی علیه اسرائیل داشته اند. این تحریم ها در واکنش به مبارزه و مقاومت مردم یمن برای جلوگیری از ورود کشتی ها اعمال شد اما برخی از کشورهای منطقه تلاش کردند تا کالاهای ضروری را از طریق زمینی به اسرائیل منتقل کنند اما متأسفانه این کشورهای منطقه نتوانسته اند انرژی اسرائیل را تامین کنند. عرضه گاز و نفت در رژیم صهیونیستی نیز ثبت شد. در عین حال تلاش این کشورها برای پنهان کردن بخشی از هزینه های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بمباران فلسطین یکی از فجیع ترین اقدامات آنها در جامعه بین المللی و ممانعت از پذیرش ضروری است راهکارهای ضد صهیونیستی نیز نشان می دهد که این کشورها در مقابل مردم غزه ایستاده اند
به این ترتیب می توان گفت که سال گذشته سال آشکار شدن طبیعی کشور بود که در آن موضع در قبال غزه در آینده موثر نبود و در آینده اگر این کشورها از خود دفاع کنند اگر فریاد زدند در مورد دموکراسی و عدالت هیچ کس سخنان آنها و مبارزه با استعمار را باور نخواهد کرد. کشورهایی که مدرن ترین و موثرترین سلاح های نظامی را دارند نمی توانند مانع از پیروزی آنها شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا