استان ها

حضور پررنگ یزدی‌ها در جشنواره بین المللی قصه‌گویی

به گزارش خبرگزاری یزد آنلاین، سمیه اصحاب گفت: این مشاغل شامل دختر و پسر 12 تا 18 ساله، زن و مرد، پارککست اجدادی 90 ثانیه و بین المللی است.

وی افزود: بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی با موضوع «امید و آرزو، شادی و غم، ایثار و ایثار» به دلیل شیوع بیماری های قلبی و عروقی در 42 نفر در بخش پادکست و شش نفر از استان یزد در بخش بین المللی در این جشنواره شرکت کرد.

شریک با اشاره به استقبال چشمگیر قصه گو یزدی در جشنواره بین المللی افزود: 98 درصد از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد در جشنواره شرکت کردند و کشور جایگاه قدرتمندی دارد، خب امیدواریم در این جشنواره نیز شاهد تابش نور بر روی عزیزانمان باشیم.

رئیس انجمن قصه گویی یزد با بیان اینکه قصه گویی یک سنت قدیمی و بخشی از فرهنگ و جشن یزدی ها است، گفت: این امر وضعیت را بهتر می کند قصه گویی در استان.

وی با بیان اینکه انجمن قصه گویی یزد در حال حاضر 537 عضو فعال دارد و با استقبال علاقه مندان به قصه گویی و قصه گویی توسط اکیتد، 198 نفر از اعضای جدید انجمن را با خود بردند و این نشان از بیداری قصه گویی اجتماعی دارد.

سمیه اصحاب گفت: سعی داریم در اوقات فراغت دانش آموزان ساعات قصه گویی را در نظر بگیریم و در حال رایزنی با مسئولان آموزش و پرورش هستیم.

وی در پایان تاکید کرد که شعار انجمن قصه گویی «هر خانه یک قصه گوست» است تا بتوانیم استعدادیابی کنیم و قصه گوها را پرورش دهیم.

48

دکمه بازگشت به بالا