حوادث

متلاشی شدن باند کلاهبرداری تلفنی در تهران

رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف یک فقره کلاهبرداری با موضوع برنده شدن در مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمان از حدود 200 نفر دستگیر شده بیش از سه میلیارد توماس کلاهبرداری کرده اند.

به گزارش سلام آنلاین. سرهنگ داوود معظمی گودرزی در این ماجرا گفت: شهروندی با مراجعه به پلیس مدعی شد فردی با وی تماس گرفته و خود را نماینده یک شرکت مخابرات و اپراتور موبایل معرفی کرده است که فضا شبیه صدای استودیو و سایر فعالیت ها است. . کلاهبرداران مدعی هستند که شما در معامله این اپراتور برنده شده اید و دو میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده اید و موارد مشابه دیگری نیز به پلیس فتا پایتخت گزارش شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرمان با ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کردند که کدهای مختلفی را که از پشت تلفن اعلام می کرد برای دریافت ثوابش وارد کرده و در مرورگر موبایل خود قرار دهد که با یک سهل انگاری در نهایت متوجه شد. سرقت تمام موجودی حساب های بانکی او.

گودرزی گفت: «مشکلات در دستور کار کارشناسان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و بررسی های اینترنتی، متهم در یکی از استان های همجوار تهران شناسایی شد.» در جریان محاکمه اعضای کلیدی این باند در محل دادگاه دستگیر شدند. در همان زمان و در سه نقطه مختلف تحویل پلیس فتا شدند.

وی با بیان اینکه مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرده و مرتکب جنایت شدند، گفت: ندامت سارقان با بیش از 200 کارت بانکی مختلف به وکالت از افراد دیگر اقدام به شستشوی 11 گوشی تلفن همراه کردند. تلفن دو دستگاهی. 12 لپ تاپ، دستگاه کارتخوان از طرف افراد غیر شخصی، 68 سری مدارک شناسایی کامل شامل شناسنامه، کارت ملی و … و صدها کارت هدیه دیگر که جمع آوری کرده بودند، کشف شد.

وی با اشاره به گستردگی این کلاهبرداری‌ها افزود: ممکن است روش‌های کلاهبرداری از این مجرمان متفاوت باشد، اما در نهایت به همین شکل و با ترفندهای هوشمندانه با اعلام پیروزی مخاطبان عمل می‌کنند. تمام اطلاعات حساب بانکی را دریافت کنید و از آن برای برداشت پول از حساب افراد استفاده می کنند.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرده است که همانطور که بارها از سوی پلیس هشدار داده شده است، برای دریافت پاداش، نیازی به حضور در دستگاه های خودپرداز یا ارائه اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله بانکداری آنلاین و بانکداری آنلاین نیست. و تماس های مردم واقعا فریبنده است.

به گزارش فتا، هیچ ارگان دولتی اعم از اپراتورهای صدا و سیما و تلفن همراه، مخابرات، سازمان حج و زیارت از خطوط شخصی خود استفاده نمی کنند و از طریق شبکه های اجتماعی با هر فردی تماس برقرار نمی کنند. دلیلی برای تأیید و تأیید منشأ این تماس ها نیست. از سوی دیگر شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا ناجا و درج آدرس www. cyberpolice.ir.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا