اجتماعی

ماجرای ایراد به فعالیت داوطلبان معلمی در فضای‌مجازی/برگزاری آزمون «استخدام»۷۲هزار معلم در اسفند

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون ماده 28 جذب معلم برای جذب 72 هزار معلم در اسفندماه امسال خبر داد و آن را بزرگترین آزمون استخدامی معلم در تاریخ کشور اعلام کرد.

رضامراد صحرایی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی ماده 28 و سهمیه جذب معلم به این صورت برای پذیرش آنلاین 1403 در مدرسه گفت: «در سال 1403 بیشترین گزینش معلمان تاریخ کشور را خواهیم داشت». .

بر اساس برآوردهای اولیه، در سال آینده 72 هزار نفر برای تحصیل در حوزه آموزش و پرورش جذب خواهند شد و گفت: حدود 72 هزار نفر در آزمون های شغلی مختلف اعم از تیم های ابتدایی، معلمان، هنرآموزان و تیم های تربیت بدنی و تربیتی، در آموزش و پرورش فعالیت خواهند کرد.

امکان آزمون استخدامی ماده 28 اسفند ماه سال جاری.

او گفت: «البته با تلاش مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان کار، آزمون سال آینده تا قبل از اسفند برگزار می‌شود و تمدید آن در خرداد ماه به پایان می‌رسد، بنابراین برای اولین بار در یک سال گذشته». – ساخته شده از ثبت نام.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه بسیاری از داوطلبان آزمون گزینش امسال نسبت به تکمیل ارزشیابی امسال معترض هستند، توضیح داد: تشریف بیاورید. . وقتی حدود 535000 نفر در آزمون ابتدایی شرکت می کنند و تنها 27000 نفر قبول می شوند، اعتراض دیگران به خصوص کسانی که در مرز نمره دارند به نتایج امری عادی است.

صحرایی تاکید کرد: البته ما نیز موظف به رفع اعتراضات هستیم، اما تجربه امسال مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و با توجه به این بررسی ها، در سال آینده به نحوه عملکرد آن اقدام می شود و شفافیت بیشتری خواهد داشت. امسال زمینه ایجاد اعتراضات کمتر می شود.

در ارزیابی بیشتر فعالیت های معلمان داوطلب در فضای مجازی چه داستان های خطایی معرفی شد؟

وی همچنین در پاسخ به اینکه برخی از داوطلبان از اینکه علیرغم دریافت مدرک در کنکور، در مرحله سنجش تکمیلی با آنها بد برخورد شده و گاهی اوقات فعالیت های شخصی و خصوصی آنها مانند فعالیت های اینترنتی محدود می شود، گلایه داشتند. ارزیابی‌ها چیست؟، توجه: ارزیابی‌های اضافی دقیق نیستند، بلکه بر اساس مأموریت اصلی که معلم مسئول آن است، برنامه‌ریزی می‌شود. معلمان محور کلیدی تحول در نظام آموزشی و آینده کشور هستند.

انتخاب کاندیداهای معلمی طبق قانون عمل می کرد.

وی گفت: انتخاب افراد خوب برای تربیت فرزندان حق مردم است بنابراین سختگیری را بدون منطق نمی پذیریم اما وظیفه خود می دانیم در انتخاب افراد مناسب دقت کنیم.عشق و علاقه و فطرت وجود دارد. . از معلمان. موضوع جذب نیرو نیز طبق قانون در این مدت اعمال می شود. قانون به صراحت می گوید که گزینش بخشی از فرآیند گزینش است و باید قبل از عمل به نتایج انجام شود.

صحرایی معتقد است معلمان ما در آینده هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی با دانش آموزان تعامل خواهند داشت، بنابراین برگزیدگان باید از هر نظر الگو باشند یعنی «کسی که نیکی می آموزد». البته در این زمینه سخت گیری نخواهیم کرد و سعی می کنیم توانمندترین افراد را برای شغل معتبر معلمی انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه در آزمون دیپلم متوسطه آموزش و پرورش بر اساس نظر مراجع نظارتی است و هر زمان که فهمیده می شود این افراد حق خود را ضایع کرده اند، این موسسات راه را برای آزمون مجدد باز کرده اند، این افراد معتقدند که مواردی که باید بررسی شوند حل و فصل می شوند و گاه پذیرفته می شوند. بنابراین مهم انتخاب یک معلم خوب به عنوان ضامن مطمئن برای مردم شریف ایران است که تمام تلاش خود را برای اجرای آن خواهیم کرد.
انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا