حوادث

فرار ابر‌ها از ایران از شایعه تا واقعیت/ توضیح سازمان هواشناسی

اطلاعات تکمیلی:

در مورد اخیر، انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان «فرار از ابرها از ایران» همه‌گیر شده و توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

آنچه در این فیلم نمایش داده می شود ورود ابرهای بارانی از ترکیه به مرز ایران و تغییر جهت ناگهانی آنهاست که از آن به عنوان فرار از ایران یاد می شود و در این مدت در اینترنت بسیار بازدید شده و موضوع گفتگوهای بسیاری بوده است. .

سروصدای ناشی از این موضوع اخیراً رئیس سازمان هواشناسی کشور را به واکنش واداشت. سحر تاجبخش در گفت و گو با رکنا، فرار از ابرها از ایران و آنچه در این فیلم به نمایش در می آید را تکذیب می کند.

تاجبخش با تاکید بر اینکه الگوی بارشی مناطق با یکدیگر متفاوت است، اظهار داشت: در حال حاضر در غرب کشور برف داریم. ابرهای زیر آب و هوا سیستم ابری از دریای مدیترانه سرچشمه می گیرد و تا ترکیه، عراق و ایران گسترش می یابد. ابرهای زیادی وجود دارند که در سیستم بالاتر تشکیل می شوند و اصلاً به ایران نمی آیند، با وجود اینکه به ترکیه نزدیک هستیم، هر تغییر آب و هوایی که برای ترکیه رخ دهد تأثیری بر ایران نخواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی کشور، توپوگرافی با دو کشور ایران و ترکیه متفاوت است. وی همچنین به تفاوت بارندگی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: ترکیه دارای دو دریا در شمال و جنوب است و میزان بارندگی سالانه 500 میلی متر است و در ایران حدوداً وجود دارد. 200 متر

انتشارات مقالات حوادث

نویسنده حوادثی هستم که با دقت و دقت بسیار بالا می‌توانم اخبار را ارائه دهم. هدفم ارائه اطلاعات صحیح و قابل اعتماد است.
دکمه بازگشت به بالا