علمی و پزشکی

عکس | موتور عجیب و غریب برقی روسی!

امروزه موتورهای الکتریکی در حال ورود به بازار هستند که موتور سواری ZID یکی از آنهاست. موتورسیکلت ZID توسط یک موسسه روسی به نام Karfidovlab طراحی شده بود و به گفته طراحان، قابلیت آفرود را داشت. این استودیو طیف وسیعی از سازه‌های صنعتی، از سگ‌های روباتیک گرفته تا اتومبیل‌های فرمول یک را طراحی می‌کند، اما آخرین ساخته‌اش، موپد ZID است. یک موتور الکتریکی کوچک با هدف ایجاد انقلابی در حمل و نقل شهری ساخته شد.

طراحی این موتورسیکلت کوچک مینیمال و امیدوارکننده است و شبیه حرف L طراحی شده است و به جز چرخ ها فاقد جزئیات دیگر سیستم تعلیق خودرو است. پیش از این، طراح نمونه اولیه موتور سیکلت موتورسیکلت ZID را معرفی کرده بود. نمونه دوم با تغییراتی همراه است، به عنوان مثال یک قسمت بار در این دستگاه تعبیه شده است تا افراد بتوانند وسایل خود را در آن قرار دهند.

موتور سواری ZID نوآورانه و کاربردی

با کمی دقت به تصویر موتورسیکلت ZID می توانید لاستیک های این موتور را مشاهده کنید که برای عبور از موانع جاده طراحی شده اند. علاوه بر این قسمت آکاردئون برای این دستگاه کوچک در نظر گرفته شده است. با استفاده از این عملکرد می توانید موتور سیکلت جمع آوری کرده و سوار اتوبوس یا قطار شوید. بیشتر قسمت های کنترلی این موتور سیکلت در سر آن متمرکز شده و قابلیت اتصال به تلفن همراه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

نوآوری به روش روسی؛  برنامه های الهام بخش برای آینده / عکس

به نظر نمی رسد که دوچرخه های ZID به زودی در خیابان ها دیده شوند، اما طراحی و مفهوم آن الهام بخش هزاران دوچرخه و دوچرخه دیگر خواهد بود. تمام ابزار و تجهیزات انسانی در ابتدا یک ایده بود و بعدها به واقعیت تبدیل شد. موتورهای الکتریکی کوچک روسیه نیز از همین رویه پیروی می کنند.

5858

دکمه بازگشت به بالا