اجتماعی

عدم اجرای کامل پزشکی خانواده در کشور نیازمند آسیب شناسی و تهیه برنامه مدون است

وزیر بهداشت گفت: ابتدا باید تشخیص دهیم که چرا پزشکی خانواده به طور کامل در کشور اجرا نمی شود و بعد از اینکه این آسیب شناسی موفقیت ها و ناکامی ها را تشخیص داد، باید نتایج مکتوب “رفع موانع اداری” را تهیه کنیم.

به گزارش سلام آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی در اولین جلسه کارگروه مدیران ارشد نظام سلامت برای ارزیابی و بررسی نسخه 02 پزشکی خانواده در دولت سیزدهم گفت: غیرقابل تصور باید برای اجرا آماده شود. پزشکی خانواده. در دنیا آمده است که هر کشوری می تواند برنامه را با شرایط خودش اجرا کند و هیچ کشوری نمی تواند برای کشور دیگری تجویز کند و ما باید با شرایط اصیل ایران پزشکی خانواده را اعمال کنیم.

وی افزود: مهم ترین کار در توسعه و اجرای پزشکی خانواده در کشور باید از سوی مردم «مردم» باشد. هر برنامه ای که مردم قبول نکنند امکان پذیر نیست. در این واکسیناسیون تعداد زیادی واکسن تهیه شده است و اگر بخواهیم با نیرو و تجهیزات وزارت بهداشت این کار را انجام دهیم بیش از یک سال طول می کشد اما تا چند ماه دیگر به 100 عدد می رسیم. مردم به خوبی درگیر هستند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: در تدوین برنامه پزشکی خانواده باید به تامین زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری، اجرا و استقبال عمومی توجه شود. برای انجام طب خانواده قبل از هر چیز باید اطلاعات جامع و کاملی ارائه شود زیرا برخی فکر می کنند که این امر با عمل آن مشخص می شود اما نیاز به مشارکت مردم دارد.

عین اللهی گفت: در زمینه آموزش پزشکی موفقیت های زیادی داشته ایم و به خودکفایی رسیده ایم که البته زمان زیادی را می طلبد. ما با آموزش پزشکی خانواده مشکلی نداریم و ایجاد و اجرای برنامه های آموزش پزشکی خانواده به خصوص برای دوره های کوتاه مدت برای پزشکان عمومی آسان است.

وی گفت: در حال حاضر حوزه سلامت نیازمند توجه ویژه است. من به 18 استان کشور سفر کرده ام و از نزدیک به مراکز درمانی زیادی سر زده ام. ما باید بخش سلامت را احیا کنیم. همه باید به تقویت زیرساخت های سلامت کمک کنند و اگر قانون ایجاب کند با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تعامل و همکاری خواهیم داشت.

به گزارش وب دا، وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: می‌توانیم اولین جلسه شورای عالی سلامت با موضوع پزشکی خانواده را با حضور رئیس‌جمهور اول یا معاون رئیس‌جمهور برگزار کنیم، اما تا آن زمان برنامه مدون و اجرا شده در در کوتاه مدت، بین تمهیدات بلندمدت و بلندمدت، خانه های بهداشت هسته اصلی نظام سلامت هستند و البته نیاز به تقویت دارند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا