اجتماعی

اهمیت واکنش قاطعانه خانواده به اعتیاد فرزند

اعضای شورای ازدواج و زوجین انجمن ازدواج و خانواده کشور در مورد دلایل روانشناختی کاهش سن مصرف مواد در نوجوانی گفتند که دلایل اصلی کاهش سن مصرف مواد در نوجوانان سایر موارد است . در حقیقت ، محیط اعتیاد گرایش به اعتیاد را افزایش می دهد و نوجوانان به گرفتن محیط رهایی ، جذب و شادی اعتیاد می یابند.

در مصاحبه ای با سلام آنلاین ، دکتر امیر لطفی حقیقت وی با تشریح دلایل روانشناختی کاهش سن مصرف مواد مخدر گفت: متأسفانه در شرایط فعلی خرید مواد مخدر از خرید کتاب آسانتر است و این نشان دهنده ساختار و نظم اجتماعی کشور است ، نیاز به جدیت دارد. تعمیرات و بازسازی

وی در ادامه با تأکید بر نقش خانواده ها در گرایش کودکان به مواد مخدر ادامه داد: بخش قابل توجهی از وقایع مثبت و منفی که در زندگی کودک اتفاق می افتد به محیط ، ژنتیک حیوانات و حالت “ناخودآگاه” کودک برمی گردد. در حقیقت ، خانواده عامل مهمی در آموزش افراد است. بنابراین ، موقعیت خانوادگی ، سبک والدین ، ​​استراتژی های مقابله با خانواده ، مهارت های حل مسئله خانواده ، اراده و سیستم خانواده و ساختار و انسجام خانواده از م componentsلفه های اصلی گرایش کودک به مواد مخدر است.

مقاومت ساختاری در خانواده مانع اصلی گرایش کودکان به اعتیاد است.

این مشاور معتقد است كه ما باید شرایط محیطی مناسب برای تمایل كودك به استفاده از داروها را در نظر بگیریم. قدرت ساختاری در خانواده و تربیت منظم و منطقی کودکان مهمترین موانع تمایل کودکان به استفاده از مواد مخدر است.

لطفی افزود: “خانواده هایی که فرزندان خود را در وضعیت رها کردن ، ستم و محدودیت های شدید ، بی اعتمادی و مراقبت از کودکان یا خودخواهی بزرگ می کنند.” آنها زمینه را برای تمایل کودکان به گروه های منفی فراهم می کنند. یک عامل اصلی در گرایش فرد به اعتیاد ، “الگوی دیگران” است ، بنابراین فرد معتاد دیده شده در جامعه می شود.

به گفته این روانپزشک ، عدم وابستگی عاطفی در خانواده ، وجود راهکارهای غلط مقابله ای در برابر استرس ، بی اعتمادی کودک و کنار گذاشتن اعتماد به دیگران و محیط از جمله عوامل خطر است. گرایش کودکان به مصرف مواد مخدر. خانواده ها باید از یک چارچوب و ساختار مدیریتی منسجم و کامل برای حفظ سلامت فرزندان خود برخوردار باشند.

پیش زمینه تمایل به مواد مخدر در برخی شخصیت ها

اعضای شورای تخصصی ازدواج و زوجین انجمن ازدواج و خانواده این کشور ، با اشاره به تأثیر ویژگی های شخصیتی در تمایل افراد به استفاده از مواد مخدر برای روشن شدن: شخصیت های مرزی ، افراد با عقاید مختلف یا افرادی که روابط ناامن با والدین آنها از کودکی قادر به برقراری ارتباط با والدین خود نیستند.

مشاوران معتقدند كه تمایل به مصرف مواد مخدر در افرادی كه با درگیری های جدی خانوادگی روبرو هستند یا تحقیر می شوند و اجازه ندارند خود را در كودكی نشان دهند و از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند ، بیشتر است. در حقیقت ، حتی “محرک رفتاری” دوران کودکی نیز تحت تأثیر این گرایش قرار دارد ، که همه عوامل بر سبک آموزشی و محیط جغرافیایی زندگی انسان متمرکز هستند.

اهمیت پاسخهای خانواده به اعتیاد به کودکان

لانگفی با تأکید بر اینکه خانواده ها باید هرچه بیشتر با دقت به اعتیاد فرزندان خود پاسخ دهند ، خاطرنشان کرد: “مهم این است که هیچگونه اعتیاد به خود متکی نیست و خانواده ها باید با کمک روانشناسان سیستمی و زوجین سیستماتیک و مراکز ترک اعتیاد ، خانواده ها باید دوباره ساخته شود ساختارها و سیستم های خانوادگی آشفته زیرا مشکلات اعتیاد کودکان بدون تعهد و جدیت در خانواده حل نخواهد شد.

فوق روانپزشک گفت: “اقدامات قاطع و جدی با اعتیاد کودکان لزوما باعث خجالت آنها نمی شود و این تعهد نباید به فیزیوتراپی ختم شود. و هیچ شرم آور نیست.” خانواده ها باید بدانند که اگر فرزندانشان معتاد هستند برخی مشکلات با خانواده. بنابراین ، خانواده های تحت نظارت یک مرکز ترک اعتیاد و با کمک روانشناس باید با شدت فعالیت و تنظیمات به طور منطقی با اعتیاد کودک خود مقابله کنند.

اعضای شورای ازدواج و زوجین انجمن ازدواج و خانواده این کشور به این نتیجه رسیدند که مردم نمی توانند مجبور به ترک مصرف مواد شوند ، تصریح کرد: مراکز ترک اعتیاد و روانشناسان و پزشکان. در صورت انجام صحیح و با اراده کامل خانواده ، ترک اعتیاد امکان پذیر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا