عمومی

خانواده‌های دارای افراد معلول حق پرستاری دریافت می‌کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین راحله جاتن وی در نشست خبری بعدازظهر چهارشنبه که به مناسبت هفته معلولان برگزار شد، گفت: معاونت بهزیستی و توانبخشی در سه محور دفتر توانبخشی روزانه پزشکی و توانمندسازی فعالیت می کند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: دفتر توانبخشی و مراقبت مربوط به مرکزی است که معلولان بدون خانواده در آن نگهداری می شوند. خانواده نمی توانند از آنها مراقبت کنند. در این مراکز که علاوه بر خدمات مراقبتی به صورت تمام وقت فعالیت می کنند، خدمات توانبخشی نیز برای جلوگیری از افزایش معلولیت ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، مشاوره، کاردرمانی و توانبخشی است، گفت: اقدامات گفتاری و روانی.

وی افزود: 25 مرکز توانبخشی فعال در استان داریم که از این تعداد 10 مرکز برای دو معلول ذهنی است و برای معلولان جسمی و حرکتی پنج محل برای بیماران روانی و 8 سالمند برای فعالیت در اطراف است. ساعت. “

وی افزود: ما پنج مرکز دسترسی داریم که با تیمی متشکل از درمانگران، پزشکان و غیره خدمات خود را در منزل ارائه می دهند که این روشی است که به منازل مردم می روند و بیماران را درمان می کنند.

وی اذعان کرد: همچنین دو مرکز مراقبت در منزل در استان وجود دارد که می‌خواهیم آنها را افزایش دهیم و مشتریان به صورت مستمر از آنها استفاده کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مرکز مراقبانی را آموزش می دهیم که به خانه مددجویان مراجعه می کنند و خدمات مراقبت از مشتری را ارائه می دهند.

وی افزود: پارسال در خانه کودک اوتیسم اتاق کودک را با رنگ ها و به گونه ای طراحی کردیم که بچه ها آموزش بهتری ببینند و راحت تر باشند.

جهانتان در خصوص برنامه بهزیستی سال آینده برای نابینایان و نابینایان تصریح کرد: نصب دستگیره در اتاق ها و منازل معلولان و نصب تابلوهای مناسب در اتاق نابینایان از برنامه های بهزیستی سال آینده است.

وی گفت: همچنین برنامه پرداخت هزینه های نگهداری از خانواده های معلولان به ویژه معلولان ضایعه نخاعی نیز در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: در سال جاری پنجاه و سه مرکز زندگی مثبت در استان ایجاد شده است که بر اساس جغرافیای زندگی افراد دارای معلولیت ساماندهی شده است و افراد دارای معلولیت به راحتی قابل استفاده هستند و امکان استفاده از آنها وجود دارد. . به این مراکز مراجعه کنید و خدمات دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا