ضرورت هم‌افزایی طب ایرانی و طب نوین برای ارائه خدمات بهتر به بیماران

ضرورت هم‌افزایی طب ایرانی و طب نوین برای ارائه خدمات بهتر به بیماران

قائم مقام معاونت درمان و مکمل وزارت بهداشت بر لزوم انجام تحقیقات بیشتر در حوزه طب ایرانی و تلفیق طب ایرانی و مدرن برای ارائه خدمات بهتر به بیماران تاکید کرد.

به گزارش سلام آنلاین. فرهنگستان علوم پزشکی با حمایت دفتر پزشکی ایران و وزارت بهداشت و با همکاری دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن علوم طب سنتی چین اقدام به تشکیل گروه تخصصی کرد. در مورد مدیریت بیماری های روانی و اعصاب در طب ایرانی بر اساس شواهد بالینی مستقیم و تقریباً انجام شده در این پانل، موضوعاتی مانند سردرد، ام اس، اختلال کمبود توجه، بی خوابی و بیماری آلزایمر به بحث گذاشته شد.

دکتر سیدمهدی میرغضنفری، معاونت عالی سازمان نظام پزشکی و معاونت برون گروهی وزارت بهداشت، بر اهمیت آموزش در ارتقای سطح علمی پزشکی ایران تاکید کرد. این پنل فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربه بین متخصصان پزشکی ایرانی و طب سنتی است. همچنین متخصصان و علاقمندان به طب ایرانی را از آخرین اکتشافات علمی در این زمینه مطلع می سازد.

میرغضنفری با اشاره به اینکه دفتر پزشکی ایران برنامه‌های متعددی برای ارتقای سطح دانش متخصصان این حوزه دارد، گفت: مناظره‌های علمی با حضور چهره‌های کلیدی در حوزه‌های مربوطه پزشکی عمومی و دارویی ایران. هم. مانند برگزاری دوره های آموزشی، سمینارهای تخصصی و کنفرانس های علمی.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، وی همچنین بر لزوم تحقیقات بیشتر در زمینه طب ایرانی و تلفیق طب ایرانی و مدرن برای ارائه خدمات بهتر به بیماران تاکید کرد.

معاون درمان و وزیر بهداشت در پایان این سخنان ابراز امیدواری کرد با همکاری علاقمندان و دست اندرکاران شاهد افزایش سطح علمی طب ایرانی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا