عمومی

شایعه زلزله تبریز و تهران را مدیریت کنید

خورشید هفدهم بهمن هنوز ظاهر نشده است که خبر وقوع زلزله 7 ریشتری در ترکیه و سوریه دنیا را تکان داده است.خبر مراسم گرم کنار گذاشته شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از همان ساعت اول وقوع زلزله در ترکیه وظیفه اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات و آمار خسارات جانی و مالی را بر عهده گرفت.

حرکتی مناسب که از سواد رسانه ای در جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و نادرست جلوگیری کند. معمولاً در چنین مواردی اطلاعات سمی و اعصاب خردکن منتشر می شود.

این اقدام رئیس جمهور ترکیه بسیاری از منابع ارائه دهنده اطلاعات و صحت را مسدود می کند و اطلاعات به دست مخاطبان مربوطه می رسد.

این مشکل در زلزله خوی که چند روز پیش بیشتر نگذشته بود وجود داشت. اگرچه زلزله خوی از نظر شدت و شدت با زلزله ترکیه قابل مقایسه نبود، اما چندین مقام مسئول که هر کدام آمار و اطلاعاتی از این زمین لرزه ارائه کردند، به شایعات و گمانه زنی ها دامن زد.اطلاعات نادرست.

اکنون پس از وقوع زمین لرزه در ترکیه و سوریه، اخبار و شایعات وقوع زلزله های مشابه در تبریز، تهران و مناطق اطراف موجب نگرانی ساکنان این شهرها شده است.

هر چه بهتر است مسئولان این حوزه و انتشار این شایعه اطلاعات دقیق علمی، اطلاعاتی مبتنی بر دانش است که بتواند مخاطب را متقاعد کند.

دکمه بازگشت به بالا