اجتماعی

سلامت مهم‌ترین عامل توسعه پایدار اقتصادی – اجتماعی است

پنجمین نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو اکو در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت برگزار شد.

به گزارش سلام آنلاین. در این نشست پس از بحث و تبادل نظر بین کشورهای عضو، «برنامه اقدام همکاری سلامت محیط زیست برای سال‌های 2023-2024» به تصویب رسید.

در این جلسه دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت حضور یافت و به نمایندگی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

متن سخنان دکتر محمدحسین نیکنام در این نشست به این شرح بود: «خوشحالم که در پنجمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو اکو تحت حمایت آذربایجان حضور دارم.
من همچنین خوشحالم که سازمان بهداشت جهانی پایان همه گیری کووید-19 را به عنوان یک تهدید بهداشت جهانی اعلام کرده است. اپیدمی که در واقع 6.9 میلیون نفر را کشت. بنابراین، مایلم از همه نیروهای بهداشتی به دلیل تلاش هایشان در مبارزه با این بحران جهانی بهداشت تشکر کنم.

با توجه به پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی بین کشورهای اکو، اطمینان دارم که این نشست مهم فرصت ارزشمندی را برای وزرا و مسئولان بهداشتی کشورهای عضو اکو فراهم خواهد کرد تا دیدگاه ها و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.ارتقای سلامت. از مردم کشورشان اجازه بدهند.

با توجه به مسائل بهداشتی به عنوان مهمترین عامل توسعه پایدار اجتماعی-اقتصادی، به ویژه با افزایش بار بیماری های غیرواگیر در کشورهای مختلف جهان و همچنین کشورهای عضو اکو، ممکن است ضروری باشد. همه کشورها.

برای تحقق موفقیت آمیز این مسئولیت، تداوم همکاری کشورهای عضو اکو برای بهبود وضعیت سلامت در کشورهای خود و تبادل تجربیات و درس های آموخته شده از همه گیری اخیر (کووید-19) باعث ایجاد زیرساخت های تاب آور مراقبت های بهداشتی اولیه (PHC) خواهد شد. ) در کشورهای عضو، انجام فعالیت های زیر نیز ضروری است:

بهبود و تقویت سیستم های بهداشتی موجود و در صورت لزوم بازسازی و عملیات برای دستیابی به بیمه سلامت همگانی (PHC).

-توسعه همکاری مشترک در زمینه «هشدار و واکنش سریع».

با توجه به اینکه همکاری بین کشورهای عضو اکو در حوزه سلامت عنصر مهمی برای رشد اقتصادی ملی کشورهاست، لازم است با ایجاد برنامه‌های مشترک بین کشورهای عضو در حوزه سلامت، تعاملات فعالی برقرار شود. مانند صنعت داروسازی، واکسن ها و دستگاه های پزشکی بسیار مهم هستند.

خوشبختانه شرکت کنندگان در این نشست فرصتی برای بحث و بررسی و تصویب «برنامه اقدام همکاری بهداشت محیط زیست 2023-2024» داشتند که توسط مسئولین بهداشتی اعضای کارگروه در جلسه مجازی در تاریخ 27 اردیبهشت 1392 نهایی شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا