رئیس واحد فناوری اطلاعات در جلسه گفت: “ما از وزارت آموزش و پرورش درخواست كرده ایم سیم كارت دانشجویی داشته باشد ، سازوكاری كه وزارت فناوری اطلاعات آن را تأیید كرده است.” این فقط 2 هفته است. قبل از. “سیم کارت دانشجویی به این معنی است که هر فرد زیر 18 سال می تواند یک سیم کارت برای خود داشته باشد ، این مسئولیت قانونی بر عهده والدین است که پس از اینترنت هراس و فناوری تصویب می شود. سالها.
به گزارش سلام آنلاین ، نشست “بررسی آنلاین حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان” با حضور نمایندگان فعالان کودک و طراحان کودک در م Instituteسسه تحقیقات عدالت برگزار شد و از حقوق کودکان حمایت کنید. از شورای عالی فضای مجازی.
امیر ناظمی ، معاون وزیر ارتباطات و رئیس فناوری اطلاعات گفت: “وقتی ما در مورد کودکان و نوجوانان صحبت می کنیم ، در مورد نسل آینده صحبت می کنیم و باید مراقب آینده آنها باشیم.” نکته اصلی اکنون فناوری اطلاعات است و ما این امر را در تجارت و سیاست و جامعه می بینیم و طبق مطالعه سازمان ملل ، مردم باید از کارآفرینی آگاه باشند.
وی گفت: “در اینترنت ، مرز بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گنگ است و ما به مفهوم تولید-مصرف کننده می رسیم ، نه به این دلیل که اینترنت فقط یک وسیله ذخیره سازی نیست ، بلکه ما به آن نیاز داریم.” افرادی که فقط رسانه نیستند . باسواد بلکه دارای سواد دیجیتالی نیز هست ، زیرا اینترنت نقشه ای از دنیای واقعی است ، نه فقط خاورمیانه.
ناظمی در ادامه با تأکید بر اینکه آموزش فرزندان از آموزش والدین جدا نیست ، ادامه داد: روند آموزش کودکان و والدین باید همزمان صورت گیرد ، زیرا سواد دیجیتالی کودکان می تواند از والدین بالاتر باشد. و باید چارچوب درستی ارائه دهیم.
وی این چارچوب را تقسیم فعالیت های آنلاین به سه لایه زیرساخت خدمات و محتوایی توصیف کرد و گفت: اولین اصل در این لایه جدایی شبکه های عمومی از شبکه های کودکان است. به عنوان مثال در انگلستان اینترنت برای مدارس وجود دارد و کودکان مجاز به تحصیل در همه دروس نیستند. اصل دوم تنوع در شبکه های خاص کودکان است ، به این معنی که شرکت های زیادی هستند که اینترنت و شبکه را برای کودکان فراهم می کنند. اصل سوم ، تنوع کارکردها است ، به این معنا که وقتی در مورد شبکه های کودکان صحبت می کنیم ، باید سه جنبه فیلتر کم هزینه برای عدالت اجتماعی و محتوای آموزشی و فداکاری در شبکه های کودکان وجود داشته باشد.
معاون وزیر حمل و نقل چهارمین کار تنظیم لایه زیرساخت را خواند و گفت که باید ساختاری وجود داشته باشد که بتواند مقرراتی را که ارائه دهندگان اینترنت کودکان از آن پیروی می کنند ، تنظیم کند. اصل پنجم اتصال به مرکز مطالعه و آزمایشگاه است و اصل ششم ارتباط با مدرسه از ارتباط بین افراد و خانواده ها مهمتر است ، زیرا سطح دسترسی به اینترنت از نظر اقتصادی برای همه افراد مقرون به صرفه نیست. اما ، بصورت آنلاین پوشش داده می شود. .
ناظمی کارت شناسایی دانشجویی را اصل 7 خواند و خاطرنشان کرد: “ما برای سیم کارت های دانشجویی درخواست آموزش کرده ایم ، مکانیزمی که دو هفته پیش توسط وزارتخانه تأیید شده است.” سیم کارت دانشجویی به این معنی است که هر فرد زیر 18 سال می تواند یک سیم کارت برای خود داشته باشد ، این یک مسئولیت قانونی است که بستگی به تأیید والدین خود پس از اینترنت و فن آوری های مختلف فوبیا دارد. دانش آموزان می توانند شبکه خود را در این سیم کارت ها داشته باشند و اصول آموزشی را می توان در مورد آن ایجاد کرد.
وی در مورد لایه خدمات آنلاین گفت: “اولین اصل در این لایه ایجاد بازار به جای ساخت پروژه است ، یعنی تهیه بازار مشارکت بخش خصوصی.” اصل دوم تنوع خدمات ، اصل سوم تنوع در ارائه دهندگان خدمات برای دادن حق انتخاب به دانش آموزان و اصل چهارم خدمات کنترل والدین است و ما بارها با آموزش و پرورش توافق کرده ایم که لایه خدمات را گرد هم آوریم ، که متأسفانه هنوز تا امروز باقی مانده است و تولید مثل با ما ارتباطی نداشته است.
معاون وزیر ارتباطات در مورد لایه محتوا در وب سایت گفت که اولین اصل در این لایه “کمبود محتوای خوب به معنای رشد محتوای بد است” و این اصل به این معنی است که ما باید توجه کنیم که چرا محتوای خوب تولید نمی شود. من فکر می کنم دلیل آن عدم بازار و رقابت است. دومین اصل تنوع در تولیدکنندگان محتوا ، رقابت برای محتوای متنوع است و اصل سوم بازی مانند محتوا است ، یعنی دیدن بازی از طریق محتوایی که می تواند آموزشی باشد. اصل چهارم ایجاد بازاریابی محتوا به جای رانت است و اصل پنجم متنوع سازی محتوای آموزشی است ، به عنوان مثال ، برای کودکان در سکاها و بلوچستان ، محتوا مطابق با فرهنگ و سنت های کودکان تولید می شود ، بنابراین ما روند آموزشی بهتر. باید توجه داشته باشیم که سیاست وحدت میراث پهلوی ابتدا وحدت فرهنگی نامیده شد که متأسفانه حفظ شد.
فضای مجازی باید ساختار مدیریتی داشته باشد
در ادامه جلسه ، آرتمیس زاهی ، مدیر گروه حقوق خانواده م Instituteسسه تحقیقات حقوق خصوصی ، با بیان اینکه ایجاد اینترنت می تواند مضر باشد و همچنین از نظر فرهنگی ارتقا یابد ، گفت: “به همین دلیل مشکل ما حمایت از کودکانی است که مورد آزار قرار می گیرند به عنوان یک شهروند فرض کنید. و اگر قدم های درست را بر نداریم ، در آینده مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.
وی افزود: آنچه با آن روبرو هستیم این است كه باید در زمینه حقوق و آموزش كودكان سرعتی ، متمركز و دقیق داشته باشیم. اینترنت باید ساختار مدیریتی داشته باشد تا کودکان بتوانند آموزش های لازم را ببینند ، یعنی سایت باید تمیز شود و سپس ساختار مدیریتی داشته باشد.
زيبي با اشاره به راهكارهاي اساسي براي حمايت از حقوق كودكان و نوجوانان گفت: چهار راهبرد براي مديريت و مديريت محتوا ، ارتقاي سواد مجازي ، بهبود مهارت هاي كودكان و والدين ، قوانين و حمايت و مراقبت وجود دارد. ” در بحث آموزش با ابعاد مختلف ، کودکان نباید محتوای نامناسبی دریافت کنند که هویت آنها به طور نادرست مشخص شده باشد ، بنابراین باید به درجه بندی محتوای آن برسید. از طرف دیگر ، کودک ممکن است مرتکب جرمی شود زیرا الگویی است و قدرت انتقاد ندارد ، اما از آنجا که ما در قبال جرم کودک مسئولیتی نداریم ، باید به این موضوع رسیدگی شود.
وی با اشاره به سایر موضوعات حضور کودک در دنیای آنلاین گفت: “یک مسئله کودک آزاری و نقض حریم خصوصی کودکان است که می تواند برای افرادی که نمی تواند هویت ایجاد کند و راهی ایجاد کند. با توجه به این واقعیت ها بصورت آنلاین ایجاد می شوند ، باید مورد ارزیابی قرار گیرند و به عنوان موارد مهم مانند احتمال تقلب در امتحانات مجازی دانش آموزان در نظر گرفته شوند.
زیبا با اشاره به حمایت های قانونی از حضور کودکان در دنیای اینترنت گفت: از نظر حمایت قانونی ، تعهداتی تحت قوانین بین المللی وجود دارد ، مانند اسناد و تعهداتی که ایران ادعا کرده است ، اما علاوه بر قوانین بین المللی در داخل قانون ، ما می توانیم قوانین کمتری برای فضای مجازی وجود دارد. وی افزود: اگرچه قوانین دیگری آن را پوشش می دهد و می تواند به فضای اینترنت اعم از قانونی و كیفری تعمیم یابد ، اما ما معتقدیم كه فضای مجازی باید قوانین خاص خود را برای جنبه ها و الزامات خاص خود داشته باشد.
ما باید سوار تکنولوژی شویم
کمیل خجسته ، مدیر اجرایی موسسه تبیان ، گفت: “تغییر تکنولوژی با گذشت زمان باعث تغییر در درک مردم از خود و رویدادهای مختلف شده است:” ما به دلیل فناوری دچار جدی ترین شکستگی های تاریخ شده ایم. “این همان چیزی است که در حال حاضر اتفاق می افتد. ” در تغییرات فناوری و فناوری ، با تأثیر قدرت اسب بخار در زندگی ، تغییراتی ایجاد می شود ، و به عنوان مثال ، یک سیستم آموزشی مبتنی بر IT است. بخور ایجاد شد ما به کنترل کننده های فناوری تبدیل شدیم و این نظم جدیدی ایجاد کرد.
وی گفت: “زندگی دیجیتال یک زندگی مسطح نیست ، اما افرادی که با ما متفاوت هستند می خواهند آن را کنترل کنند ، این مسئله نگران کننده است و فرهنگ ایرانی آن را نمی پذیرد.” بگذارید برای رقابت و توجه به آن سوار شوند واقعیت این است که دغدغه ما تغییر و مبارزه برای ایجاد افراد شایسته ای است که مورد توجه امامان و مسلمانان هستند.
ما برای رویارویی با چندفرهنگی به مدلهای فرهنگی بومی نیاز داریم
در پایان این نشست ، شهید شاطری ، رئیس م Instituteسسه تحقیقات جرم و جنایت گفت: “رهبران عالی انقلاب” از شعار “رویارویی فعال و خردمندانه با سخت افزار ، نرم افزار و محتوا” برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی استفاده کردند. . درست است که نگرانی همه در جهان محافظت از کودکان به صورت آنلاین است ، اما محافظت در همه جا به همین روال تعریف نشده است ، بنابراین تقابل فعال و عاقلانه. ما یک تفاوت نظری ایجاد می کنیم ، و این چالش آموزش نرم افزاری است که باید انجام شود هم در سطح قانونگذاری و هم در سطح عملیاتی.
وی افزود: “به طور معمول قانون ما در این زمینه منفعل است و مورد دوم این است که در صورت آزار و اذیت کودک باید انجام دهیم.” حتی مسئله حفاظت نیز منفعلانه است ، اما ما باید با چالش های فعال متفاوتی روبرو شویم. از محافظت
“فضای مجازی مکانی بسیار پیچیده برای فناوری پایه است و ما نمی توانیم قوانین و مقررات مشابه را در فضای واقعی اعمال کنیم ، و این به دلیل ساختار و سازماندهی وب سایت است و قدرت اینترنت فوق العاده نیست. پایین نه این قدرت شبکه است. برخی معتقدند فضای آنلاین انتقال از مدرن به مدرن است و بحث اصلی مدرنیته به مدرنیته مربوط می شود ، در حالی که مدرنیته به دنبال یک استاندارد جهانی با نیازهای خاص خود است.
وی گفت: “فضای مجازی تلاش می کند تا الگوی فرهنگی غالب وجود نداشته باشد. در این فضا همه می توانند محصولات فرهنگی خود را آنچه ما فضای فرهنگی متروکه می نامیم ارائه دهند.” در این محیط ، کسانی که می توانند ابزار فرهنگی ایجاد کنند می توانند اقتدار داشته باشند و ما نمی توانیم بگوییم که یک اصل از بالا به پایین وجود دارد که شما باید از این محصول استفاده کنید. شاید بتوانیم شبکه ای برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم ، اما درباره محتوای آن اتفاق نظر وجود ندارد.
شاطری در پایان گفت: “ما به الگوی سنتی رویارویی فرهنگی نیاز داریم تا بتوانیم فضاهای فرهنگی و سلایق فرهنگی را تحت پوشش قرار دهیم.”
انتهای پیام