رگبار و رعد و برق در ۱۴ استان/ وزش باد شدید در ۱۶ استان

رگبار و رعد و برق در ۱۴ استان/ وزش باد شدید در ۱۶ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در 14 استان و وزش باد شدید و گرد و خاک در استان های 16 خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین سازمان هواشناسی هشدار داد رنگ زرد وی با توجه به فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری منطقه ای گفت: بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در روز سه شنبه (28 تیرماه) در ارتفاعات شمال غرب استان تهران، مازندران، گلستان، استان های البرز و سمنان، ارتفاعات در مرکز و غرب کرمان، شرق، شمال و غرب هرمزگان و جنوب یزد و چهارشنبه (30 تیر) در شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی. مناطق مرتفع در استان های مازندران، گلستان، تهران، اردبیل، سمنان و کرمان در شرق و شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

این شرایط جوی روز پنجشنبه (31 تیر) در شمال شمال شرق آذربایجان، جنوب و مرکز اردبیل، گلستان، ارتفاعات تهران، البرز، مازندران، سمنان و کرمان و شمال هرمزگان، جمعه (31 تیر) در خراسان شمالی، شمال رضوی رخ می دهد. ارتفاعات خراسان در استان های مازندران، تهران، البرز، سمنان و گلستان، ارتفاعات کرمان در شمال و شرق هرمزگان و شنبه (3 تیرماه) در ارتفاعات مازندران، سمنان، شرق خراسان شمالی و شمال. از خراسان رضوی.

از اثرات این مخاطره جوی می توان به احتمال آبگرفتگی معابر محلی، احتمال آبگرفتگی، رعد و برق به ویژه در جاده ها و گذرگاه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، وزش باد شدید اشاره کرد. در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا، کاهش خطر آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری، از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکافتن نهال. و درختان کهنسال

توصیه وزارت منابع آب و هواشناسی به کمپینگ و کمپینگ در کنار رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی به ویژه در بعدازظهر، پرهیز از تردد دام و مرد را توصیه می کند. سواحل رودخانه ها و مناطق مرتفع استحکام سازه های موقت، لایروبی پل های باز، کانال ها و آبراه ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به کشاورزی، پرهیز از محلول پاشی و سمپاشی در باغ ها و مزارع است. وی توصیه می‌کند از سازه‌های موقت با احتیاط عبور کرده و از پارک کردن در لبه‌های ساختمان‌های نیمه‌ساز و درختان کهنسال استفاده شود و آنها را در سالن پرورش بسته نگه دارند.

در ادامه این هشدار با اشاره به افزایش گرادیان فشار آمده است: به شدت مربوط به بادهای شدید در مناطق مستعد گرد و غبار است سه شنبه در تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خاورمیانه، کرمان، یزد، خوزستان، ایلام، غرب کرمانشاه، قزوین، زنجان، چهارشنبه در تهران، البرز، سمنان، قم، قزوین، مرکزی ، خراسان جنوبی، اصفهان، سیستان و بلوچستان شرق کرمان، یزد، فارس، خوزستان، ایلام، غرب کرمانشاه، زنجان و پنجشنبه در تهران، سمنان، قم، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، اصفهان، فارس، یزد، در خوزستان و ایلام اتفاق می افتد.

شرایط جوی روز جمعه در شهرهای تهران، قم، سمنان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، فارس، مرکزی و اصفهان و شنبه در سمنان، قم مرکزی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان رخ می دهد.

کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال آسیب دیدن تجهیزات شهری و برون شهری مانند افتادن بنرها، بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال ریزش درخت و درخت قدیمی. تاثیر این حادثه آب و هوایی اجتناب از صحرا نوردی، احتیاط در ترافیک جاده ای، عدم حرکت با جابجایی تجهیزات و هلیکوپتر، اطمینان از استحکام سازه های موقت، دقت در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، تقریباً نصف پارک نکردن تصمیم گیری. ساختمان های قدیمی و درختان را نباید با کود یا محلول پاشی روی باغ پاشید و به مزارع و نگهبانان برای استفاده از نهال توصیه شود درهای نهالستان را ببندند.

سلام آنلاین هشدار داد رنگ زرد این بدان معنی است که پدیده های جوی وجود خواهد داشت که می تواند باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای هشدار به مردم برای آمادگی برای اثرات پدیده های جوی محدودتر از حد معمول صادر شد. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا