اجتماعی

رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت بحران آب و هوا از بارش شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان ها و نفوذ توده هوای سرد و کاهش دما خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاینوی درباره وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی بیان کرد: از امروز تا سه شنبه (6 اردیبهشت) هفته آینده در مناطقی از شمال غرب شمال غرب و شمال شرق سواحل استان، بارش های پیاپی و رعد و برق خواهد بود. استان در دامنه جنوبی البرز مرکزی قرار دارد. پیش بینی باران شدید متناوب گاهی همراه با گرد و غبار و برف در مناطق مستعد بارش.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه (24 و 25 اردیبهشت) در این مناطق بارندگی شدید خواهد بود. از یکشنبه تا سه شنبه به دلیل نفوذ توده هوای سرد در سواحل شمال غرب، دامنه های شمالی، دامنه های جنوبی البرز و به تدریج شمال شرق کشور کاهش محسوس دما رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت بحران، دریای خزر نیز در این مدت بدتر خواهد شد.

ضیائیان گفت: پدیده گرد و غبار در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان های غربی دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی همچنین با تایید وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (31 اردیبهشت) صاف و از بعدازظهر 17 و حداکثر وزش باد خواهد بود. دمای هوا 31 و در روز یکشنبه (3 اردیبهشت) بیشتر ابری و گاهی وزش باد شدید، گرد و خاک، رگبار و رعد و برق با حداقل دمای 19 و حداکثر 29 درجه سانتیگراد پیش بینی می شد.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (22 و 23 اردیبهشت) اهواز با دمای بین 42 تا 44 درجه سانتیگراد گرمترین و کرد با دمای 0 تا 2 درجه سانتیگراد سردترین کشور است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا