رگبار و رعد و برق در ارتفاعات تهران/ پیش‌بینی باد و خاک در جنوب و غرب استان

رگبار و رعد و برق در ارتفاعات تهران/ پیش‌بینی باد و خاک در جنوب و غرب استان

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق در ارتفاعات شمال و شمال شرق استان و همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق جنوبی و غربی هشدار داد.

به گزارش سلام آنلاین اداره کل هواشناسی استان تهران اخطار هواشناسی صادر کرد رنگ زرد وی گفت: از روز چهارشنبه تا پایان روز شنبه (7 تیرماه لغایت 9 تیرماه) بارش موقتی باران، رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در بعد از ظهر تا شب در دامنه‌های شمالی و شمال شرق و ارتفاعات استان تهران وجود دارد.

در چنین شرایط آب و هوایی ممکن است آبگرفتگی معابر و جویبارهای محلی، بالا آمدن سطح رودخانه ها و طغیان مسیل ها، لغزنده بودن جاده ها به ویژه جاده ها و گذرگاه های کوهستانی، خطر ریزش سنگ از ارتفاع، احتمال خسارت موقت وجود داشته باشد. سازه ها احتمال آسیب دیدن تاسیسات شهری و خارج از شهر احتمال افتادن و سقوط اجسام، درختان و درختان کهنسال اعم از بنر، بیلبورد، داربست و سازه های موقت وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به تعطیلات رودخانه و نهر در طبیعت گردی و کوهنوردی محتاط است و از کوهنوردی به ویژه در بعدازظهر، عدم تردد روی رودخانه و خوردن حیوانات خودداری می کند. در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها لایروبی برای بازکردن پل ها، کانال ها و آبراه ها، پرهیز از سکونتگاه های مرتفع مانند برج ها و تیرها، پرهیز از پرواز هواپیماها و هواپیماهای سبک و بالگردها، هشدار به بهره برداران و پیمانکاران در زمینه منابع طبیعی و … توصیه می شود. مدیریت حوزه آب

در ادامه هشدار: از چهارشنبه تا یکشنبه (27 تا 31 تیرماه) در بعدازظهر تا شب وزش باد شدید گاهی در جنوب و غرب با افزایش دید محدود و کاهش می یابد. کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

در این شرایط آب و هوایی ممکن است سقوط اجسام از ارتفاعات و آسیب به سازه های موقت مانند داربست و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات در ارتفاعات بالا مانند برج ها و تیرها، خطر ریزش درختان قدیمی و درختان در مناطق مستعد گرد و غبار وجود داشته باشد. افزایش و احتمال گسترش موقت گرد و غبار از استان های همجوار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود و احتیاط در ترافیک جاده ها استحکام سازه های موقت و سست مانند داربست ها را برای جلوگیری از نشست در مکان های مرتفع مانند برج ها و برج ها تضمین می کند. ماسک صورت از پرواز هواپیماها و هواپیماهای سبک و هلیکوپترها اجتناب می‌کند و در نزدیکی درختان و سازه‌های ناتمام رانندگی و توقف می‌کند، از استحکام گلخانه اطمینان می‌یابد، از استفاده از سموم دفع آفات یا سمپاشی در باغ‌ها و مزارع در مواقعی که در دسترس است، اجتناب کنید در ساخت و ساز دقت کنید کار باید در نظر گرفته شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای 40 درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه تهران در 24 ساعت گذشته اعلام شد.

آسمان تهران فردا (7 تیر) نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی شدید با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 38 درجه سانتی گراد و در روز جمعه (9 تیرماه) بارش شدید باران پیش بینی می شود. و در برخی نقاط وزش باد، بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید با حداقل دما و حداکثر درجه سانتیگراد خواهد بود.

سلام آنلاین هشدار داد رنگ زرد این بدان معنی است که پدیده های جوی وجود خواهد داشت که می تواند باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای هشدار به مردم برای آمادگی برای اثرات پدیده های جوی محدودتر از حد معمول صادر شد. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا