علمی و پزشکی

رسوایی بزرگ تویوتا / تحویل هایلوکس، پرادو و لندکروز متوقف شد

به گزارش سلام آنلاین، دیشب بیانیه ای از سوی تویوتا منتشر شد که در آن از بروز نقص در تست قدرت موتور دیزلی محصولات محبوبی چون هایلوکس و پرادو خبر داده شد. در این خودروها از موتورهای 2.8 لیتری چهار سیلندر استفاده شده است و به گفته تویوتا، مسئولان این شرکت تصمیم گرفته اند تا به طور موقت عرضه این خودرو به مشتریان را متوقف کنند.

سه موتوری که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند عبارتند از 4 سیلندر 2.8 لیتری توربودیزل 1GD، چهار سیلندر 2.4 لیتری توربودیزل 2GD و شش سیلندر 3.3 لیتری توئین توربو دیزل F33A. خودروهای متاثر از این مشکل عبارتند از هایلوکس، فورچونر، پرادو، لندکروزر سری 300 و لکسوس LX. علاوه بر این، مدل‌های خودرو و خودروهایی مانند Innova، Hayes و Dinah تحت تأثیر موضوعات مورد بحث قرار گرفتند.

رسوایی تویوتا/ حمل و نقل هایلوکس، پرادو و لندکروز متوقف شد

سخنگوی تویوتا اعلام کرد که حدود 84000 خودرو در سراسر جهان تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند، اگرچه نسل بعدی لندکروزر پرادو که به زودی در برخی بازارها رونمایی می شود شامل نخواهد شد.به هر حال آن را وارد کنید. تویوتا می‌گوید گزارش‌هایی از این بی‌نظمی‌ها را از طریق آزمایش‌های بخش صدور گواهینامه آلایندگی کامیون‌ها و ماشین‌آلات ساختمانی دریافت کرده است. نکته مهم این است که مشکل این موتورها مربوط به توان خروجی آنهاست نه تست آلایندگی.

این برند ژاپنی در بیانیه ای اعلام کرد که بررسی ها بی نظمی هایی را در طول تست های قدرت موتور برای تایید سه موتور دیزلی نشان داد. در طول آزمایش، گواهی خروجی موتور با استفاده از ECU با نرم افزارهای متفاوت از مدل تولیدی به دست می آید، بنابراین این نتایج ممکن است با مقادیر اعلام شده متفاوت باشد. ده خودرو در بازار جهانی از این موتورها استفاده می کنند.

ژاپنی‌ها ادعا کردند که ماشین‌ها را دوباره آزمایش کرده‌اند و تأییدیه‌ای دریافت کرده‌اند که آنها با استانداردهای قدرت تولید مطابقت دارند. در زیر بیانیه تویوتا را می خوانیم: بنابراین نیازی به توقف استفاده از این خودروها نیست، اما بابت این مشکل از تمامی مشتریان و سهامداران خود صمیمانه عذرخواهی می کنیم.

اما پس از اعتراف تویوتا به کنترل داده های برخی از موتورهای دیزلی، تولید محصولات این برند برای حدود دو هفته متوقف خواهد شد. تنها یک روز پس از اعلام این خبر، ژاپنی ها اعلام کردند که تولید در چهار کارخانه در ژاپن را متوقف خواهند کرد. در مجموع شش خط تولید در این کارخانه تعطیل خواهد شد. این کارخانه ها وظیفه تولید لندکروزر سری 70، هایاس و لکسوس LX را بر عهده دارند. در واقع ژاپنی ها می گویند که از 12 فوریه امسال دوباره تولید را آغاز خواهند کرد.

رسوایی تویوتا/ حمل و نقل هایلوکس، پرادو و لندکروز متوقف شد

در واقع طی روزهای اخیر مقامات ژاپنی از یک کارخانه تویوتا بازدید و از آن بازدید کرده اند. رئیس جمهور آکیو تویودا بابت ناراحتی پیش آمده عذرخواهی کرد و تصمیمات جدیدی را برای تویوتا و 17 شرکت تابعه آن اعلام کرد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که ژاپنی‌ها به تازگی آمار فروش خود را برای سال قبل منتشر کرده‌اند و گفته‌اند فروش 11.2 میلیون دستگاه در سال 2023، افزایش 7.2 درصدی نسبت به سال 2022 است. تویوتا با این عملکرد برای چهارمین سال متوالی عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان را از آن خود کرد.

چند ماه پیش خبر کلاهبرداری دایهاتسو در تست تصادف خودروهای فروخته شده در کشورهای جنوب شرقی آسیا به بیرون درز کرد. شرکت های تابعه تویوتا استانداردهای ایمنی ضعیف تری را در این خودروها نسبت به بازار مدرن در نظر می گیرند. تویوتا دریافته است که پنل های اصلاح شده در این خودروها در تست تصادف بهتر از مدل های تحویل داده شده به مشتریان عمل می کنند. همچنین ماژول های کنترل ایربگ مدل های تست شده از انواع مختلفی برای ثبت نتایج بهتر در تست های تصادف می باشد. در سال 2022، اخباری از هینو، یکی از شرکت های تابعه تویوتا، در تست آلایندگی و مصرف سوخت به بیرون درز کرد.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید صفحه لیست قیمت روز سلام آنلاین را مشاهده کنید.

5858

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا