اقتصادی

راه حل های ساماندهی ساخت و سازها در ایران از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی

سلام آنلاین/ کرمان رئیس سازمان نظام های مهندسی کشور راهکاری برای طراحی ساخت و ساز در کشور ارائه کرد.

احمد خرم شامگاه ۱۴ دی ماه علاوه بر بازدید از معبد قدیمی بم، امروز سالگرد زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله را گرامی داشت و گفت: باید گسترش یابد. کشور و مبنای طراحی، اجرا و نظارت برای جلوگیری از دیدن بلایایی مانند زلزله بم، منجیل رودبار و کرمانشاه.

او گفت: “اپراتورها و بازرسان نباید در سوریه کار کنند و متعهد باشند، بنابراین اگر مهندس مقدسی در دست راستش است، باید قوانین و استانداردها را در دست چپ خود داشته باشد و آنها را زیر پا نگذارد.”

رئیس سازمان نظام های مهندسی عمران با تاکید بر اینکه ساخت و ساز نباید به اشتباه انجام شود، تصریح کرد: طراحی باید مطابق با سطح زمین باشد و برای جلوگیری از ریزش ساختمان، سازه ای استاندارد انتخاب کرد. زمین لرزه های پنج ریشتری.

وی درباره کمیسیون ماده 100 افزود: کمیسیون ماده 100 می گوید وقتی بازرس یا شهرداری تخلفی در ساخت و ساز پیدا کرد می تواند گزارش دهد و کار را خاتمه دهد، کلمه ممکن است یعنی کار نباید انجام شود. به جز در کشور مجاز است. مضحک است که بنویسیم «می تواند بزند، نمی تواند بزند».

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت و شورای اسلامی در تلاش برای اصلاح ماده 100 قانون هستند و در صورت اصلاح این قانون، مسئولین موظف به ارائه گزارش به شهرستان و شهر نیز موظف به رفع آن هستند. اما این اقدام باید از ابتدا انجام شود.زیرا زمانی که ساختمان تکمیل می شود، هیچ محققی دستور برچیدن بنا را نمی دهد.

وی اقتدار و سرعت عمل مسئولان شهرستان را رکن مهمی در جلوگیری از تخلفات عنوان کرد و گفت: می بینیم که گاهی گزارش دهی از فرمانداری حدود دو ماه طول می کشد و معلوم است که می توانیم سه تا بسازیم. ساختمان طبقه در دو ماه.”

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: در صورت کوتاهی یک مسئول شهری باید با او برخورد و طرح تفصیلی انجام شود و مقررات جامع ملی ساختمان نباید نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه اگر مورد فوق را جدی نگیریم، تخلف ادامه پیدا می کند و شهر و نظام مهندسی نمی توانند جلوی تخلف را بگیرند و با این اقدامات می توان ساخت و ساز در کشور و وضعیت را ساماندهی کرد. بخشی از تخریب منابع». پایتخت این کشور میوه دیگری ندارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا