حوادث

رئیس جمهور: اقدامات اطلاعاتی، قضایی و انتظامی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تشدید شود

رئیس جمهور اعتیاد به مواد مخدر را یک خطر بزرگ اجتماعی و منشأ جرم و خطر دانست و گفت: شناسایی و تقویت شبکه های خرد و کلان توزیع مواد مخدر باید در دستور کار قرار گیرد و اقدامات همه جانبه در معارضان انجام شود. – مواد مخدر

به گزارش سلام آنلاین، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان عرصه و تجلیل از مرزبانان کشور اظهار کرد: تظاهرات 3800 شهید و 12 هزار جانباز نشانگر تعهد قاطع جمهوری اسلامی ایران». مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر

رئیس جمهور مواد مخدر را یک تهدید بزرگ منطقه ای و جهانی خواند و بر لزوم همکاری های بین المللی و دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد زیرا بحث مبارزه با مواد مخدر یک موضوع جهانی است و کشورها باید در سیاست های خود در منطقه تجدید نظر کنند.

رئیسی گفت: زمانی که مواد مخدر را ریشه کن کنیم، سازمان ملل به ایران پاداش می دهد، چرا که پاداش دادن کافی نیست، زیرا اگر ایران جلوی جریان مواد مخدر را نگیرد، این مشکل ایجاد می کند. تبدیل شدن به یک تهدید و بحران. . “برای اروپا.”

رئیس جمهور در رابطه با کشت مواد مخدر در افغانستان گفت: “در طول دو دهه حضور ناتو و آمریکا در این کشور، تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته و تولید سنتی مواد مخدر افزایش یافته است. تبدیل شدن به یک صنعت تهدید کننده جهان.”

رئیسی معضل مواد مخدر را مهم ترین آسیب اجتماعی در کشور خواند و گفت: باید بر اساس اهداف، برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت ها و بسیج ابزارها برای مبارزه با مواد مخدر عمل کرد.

وی مبارزه با مواد مخدر را یک کار حرفه ای خواند و تاکید کرد: باید اطلاعات، قوه قضائیه و انضباط برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقویت شود تا شاهد کاهش قاچاق و مصرف مواد مخدر باشیم.

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه باید از پولشویی ناشی از تولید، خرید و فروش مواد مخدر در شبکه های پولی و مالی کشور جلوگیری شود، گفت: حمله به پایگاه اقتصادی شبکه های قاچاق مواد مخدر یک تکلیف است که باید با عملیات مشکوک انجام شود. مبارزه با پولشویی ناشی از فروش مواد مخدر

رئیسی گفت: شناسایی و برخورد با شبکه های خرد و کلان توزیع مواد مخدر در اولویت مبارزه است و بسیج معتادان متجاهر باید در دستور کار قرار گیرد و نتایج آن رصد شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حرفه آموزی و اشتغال معتادان متجاهر گفت: بازار کار ممکن است به راحتی مورد قبول افراد با سابقه نباشد، بنابراین باید مراکز و امکاناتی برای کار معتادان بازپروری راه اندازی شود.

رئیسی با تاکید بر توجه جدی شهرداران و شهرستان‌ها به امر مبارزه با مواد مخدر گفت: حرکت‌های فرهنگی برای مبارزه با مواد مخدر مهم است و باید آگاهی و حساسیت جوانان و خانواده‌ها در این منطقه افزایش یابد تا از آفات در حفظ ایمنی جلوگیری شود. .

وی خواستار حضور و مشارکت فعال نهادهای ذیربط در امر مبارزه با مواد مخدر در ستادها و جلسات تصمیم گیری شد و گفت: بالاترین مجازات در این کشور قشر مهم و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا