عمومی

حضور رئیس جمهور در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران

به گزارش رسانه های محلی

مسابقات کشتی بزرگسالان کشور از روز گذشته (شنبه 10 آبان) در سالن 12 هزار نفری تهران آغاز شد و امروز (یکشنبه) با تقدیر از کشتی گیران برتر دهه 1400 به پایان می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در سالن آزادی 12000 نفری حاضر شد تا دستبندهای کشتی خود را به نمایش بگذارد. در این مراسم وزیر ورزش و جوانان، معاون پیشکسوتان ورزشی و رئیس فدراسیون نیز حضور دارند و به مدال آوران المپیک و پارالمپیک اهدا می شود.

در ابتدای این مراسم ، 40 نفر از بهترین و نخبه ترین باستان شناسان ایران برنامه زورخانه ای را اجرا کردند.

این مسابقات به افتخار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و بیش از 300 شرکت کننده مدعی عنوان برتری و قهرمانی از 31 استان کشور و 33 تیم از کردستان ، خوزستان ، اردبیل ، یزد ، کرمان ، خراسان رضوی ، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قم، ایلام، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، مازندران، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، تهران، تهران، قزوین، اصفهان، خراسان شمالی بوسه خزرگان، افق، آذربایجان جنوبی، لرستان، گیلان، البرز ، قشم، همدان، زنجان و گلستان هم اکنون آغاز شده است.

این مسابقات در اوزان 55 تا 60، 70، 80، 90، 100 و به علاوه صد کیلوگرم بدون کاهش وزن برگزار می شود.

آخرین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در تاریخ 9 دی ماه 1396 برگزار شد و این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال گذشته لغو شد. جابر صادق زاده در سال 1377 ششمین قهرمان کشور شد. وی پیش از این در سال های 91، 94، 95، 96 و 97 قهرمان ایران شد و با کسب رینگ ششم کشتی پهلوان باشی قهرمان شد.

به هر کشتی گیر که بتواند شش کمربند کشتی را در مسابقات کشتی سنگین وزن کشور کسب کند، لقب پالاوان باسی را به خود اختصاص می دهد.

پیش از این علیرضا سلیمانی تنها پهلوان باشی کشور بود که شش عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا