استان ها

احیای زاینده رود مهم‌ترین مطالبه اصفهان از رئیس جمهور است

به گزارش سلام آنلاین از اصفهان، مهدی طغیانی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به سفر هفته آینده رئیس جمهور به اصفهان گفت: معمولاً حدود یک ماه قبل از سفر رئیس جمهور به هر استان، پروژه های بیشتری 50 درصد تکمیل شده و ردیف بودجه تکمیل می شود. توسط مسئولان استانی و دولتی بررسی شد تا در دستور کار سفر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این جلسات در دو هفته گذشته برگزار شده است، گفت: در چنین شرایطی که کمتر از دو هفته تا سفر رئیس جمهور به اصفهان باقی مانده است، مشکلاتی داریم که زاینده رود را در دستور کار قرار داده و مسئولان استانی باید در این زمینه حضور داشته باشند. یگان در این مورد مطالبات برحق و منطقی مردم را در این مورد نشان خواهد داد.

نماینده اصفهان در شورای اسلامی با اشاره به اینکه «زاینده رود» مطالبه همه مردم اصفهان است، گفت: در اینجا باید توجه داشت که مهم ترین موضوع ما در اصفهان، موضوع احیای این رودخانه ماندگار در تاریخ است، علاوه بر آن تامین آب، کشاورزی است و در اینجا باید در نظر بگیریم که بتمدن اصفهان به دلیل خشکی زاینده رود با بحران‌های جدی در مناطق پست، آسیب‌های زیست‌محیطی و میراث اقلیمی و آلودگی زندگی کشاورزان در غرب و شرق مواجه است..

وی گفت: باید بدانیم اگر این موضوع در دستور کار هیئت دولت قرار نگیرد، سفر رئیس جمهور دستاورد و منفعتی برای مردم اصفهان نخواهد بود.

عدم رعایت مهم ترین دلیل عدم رسیدگی به زاینده رود است

نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی، مهم ترین موضوع مربوط به حل نشدن زاینده رود را عدم رعایت قانون دانست و گفت: مخالف اجرای طرح بن بروجن نیستیم. همچنین خلاف قانون است و این طرح از منابع مختلف و مناطق مخزنی استان های همجوار قابل انجام است.

طغیانی افزود: وزیر نیرو در سفر به اصفهان و در جمع کشاورزان قول هایی داد که به هیچ یک از آنها رسیدگی نشد و این مطالبات در کمیسیون کشاورزی در قالب سوال وزیران پیگیری می شود.

نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی با اشاره به بازدید از بازار بزرگ اصفهان گفت:در این بازار ترافیک زیبا و تاریخی وجود دارد و دیدن تخریب آنها آزار دهنده است.

بحرانی به نام بحران مدیریت بازار اصفهان

وی با اشاره به ناامنی بازار گفت: اگر شرایط ناامنی بازار تضمین نشود، احتمال بروز فاجعه وجود دارد به نحوی که حتی آتش نشان ها هم فرصت حضور در این مکان را ندارند و برخی از این مکان ها رها نمی شوند.

نمایندگان اصفهان در شورای اسلامی خواستار ایجاد کنترل مرکزی بر بازار اصفهان شدند.

عدم قطعیت پروژه راه آهن سریع السیر اصفهان-تهران از سال 1368

طغیانی پروژه راه آهن سریع السیر اصفهان-تهران را تنها پروژه زیرساختی استان اصفهان در دهه گذشته عنوان کرد. از سال 1989 که تفاهم نامه این پروژه امضا شد، 30000 کیلومتر راه آهن افتتاح کرده است.

وی با اشاره به اینکه موانع مختلف داخلی، تغییر دولت و نحوه اجرای طرح از موانع تکمیل پروژه است، گفت: با توجه به اعلام سرمایه گذاران و اجرای پروژه. در صورت رفع موانع، طرح راه آهن سریع السیر اصفهان – تهران تا چهار سال آینده اجرایی می شود.

نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود تحریم ها، افزایش نرخ ارز، حذف ارز دولتی، افزایش حداقل دستمزد و کسری بودجه را پنج عامل منفی دانست. اقتصاد کشور با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی با آن با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: اما دولت باید این کار را انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا