بین الملل

دیدار رئیس جمهور آمریکا و پادشاه اردن با محوریت غزه

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با پادشاه اردن از تلاش برای دستیابی به توافقی در مورد انتقال زندانیان خبر داد که منجر به برقراری آتش بس شش هفته ای می شود.

به گزارش سلام آنلاین، عبدالله دوم پادشاه اردن و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با یکدیگر دیدار کردند.

بایدن در این نشست گفت که پیشرفت جنگ غزه، وضعیت رفح، جنوب نوار غزه و منطقه را بررسی کرده و آزادی اسرا از اولویت های آمریکاست.

وی افزود: «ما در حال کار بر روی توافقی برای انتقال زندانیان هستیم که منجر به آتش‌بس شش هفته‌ای می‌شود».

بایدن با اشاره به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوب نوار غزه، بر لزوم حمایت از غیرنظامیان در رفح تاکید کرد.

وی افزود که عملیات نظامی در رفح نباید بدون برنامه ای برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان انجام شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به حملات نیروهایش در منطقه اشاره کرد و گفت: حملات ما در سوریه و عراق ادامه خواهد داشت.

عبدالله دوم همچنین در این نشست گفت که جداسازی کرانه باختری و نوار غزه از یکدیگر غیرقابل قبول است. افزایش مستمر شهرک نشینان و تهدید به نمازگزاران غیرقابل قبول است.

وی در مورد آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که نقش آن مهم است و باید به ارائه کمک در نوار غزه ادامه دهد. هیچ سازمانی نمی تواند کار آنروا را در غزه انجام دهد. حمایت از این سازمان باید ادامه یابد.

پادشاه اردن تاکید کرد که باید با هم همکاری کنیم و با رهبران کشورهای عربی برای برقراری آتش بس همکاری کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که هرگونه حمله به رفح توسط هرگونه حمله صهیونیست ها به این شهر قابل تحمل نیست. این حمله یک فاجعه انسانی جدید را پشت سر گذاشت.

عبدالله دوم محدودیت های انتقال کمک های بشردوستانه به نوار غزه را مطرح کرد و گفت این محدودیت ها شرایط غیرانسانی ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اوضاع کرانه باختری و قدس را نادیده گرفت، تاکید کرد: راه حل دو دولتی تنها ضامن صلح است.

انتهای پیام/

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا