دوره آموزشی الزامات حقوق مالکیت فکری در صادرات کالا و خدمات برگزار شد

دوره آموزشی الزامات حقوق مالکیت فکری در صادرات کالا و خدمات برگزار شد

آموزش الزامات مالکیت معنوی برای صادرات کالا و خدمات به بازارهای صادراتی توسط معاون اداره حقوق مالکیت معنوی وزارت دادگستری برگزار شد.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از وزارت دادگستری، موضوع مالکیت معنوی و صادرات در سال های اخیر با توجه به روند رو به رشد تولید و محصولات فناوری (فناوری) در بین کشورهای در حال توسعه و در حال توسعه اهمیت و جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

علیرغم عدم عضویت ایران در تریپس و تریپس پلاس، یکی از ارکان اصلی سازمان تجارت جهانی، به دلیل الزام آور بودن این معاهدات، این کشور مقصد صادراتی ایالات متحده محسوب می شود. طبق مفاد این اسناد، علاوه بر ضمانت‌های اجرای کیفری و قانونی، ضمانت‌های بسیاری در اجرای گمرک توسط گمرکات کشورهای عضو اجرا می‌شود.

لذا با توجه به اهمیت صادرات کالا و خدمات مبتنی بر دانش و دسترسی به سرمایه خارجی به کشور، دوره آموزشی «الزامات مالکیت فکری برای صادرات کالا و خدمات به بازارهای صادراتی» به همت مرکز آموزش زیرمجموعه مالکیت معنوی کشور برگزار شد. وزارت دادگستری و بالاتر.

این آموزش با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور بیش از 50 نفر از مدیران ارشد صادراتی در بنیاد نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

سرفصل های آموزشی ویژه و سرفصل های مرتبط با این دوره توسط محمدصادق آزمندیان مدیرکل مالکیت معنوی وزارت دادگستری و کارشناس معاونت حقوقی گمرک جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و بررسی می شود که شامل الزامات اولیه می باشد. . و مفهوم حقوق مالکیت معنوی در صادرات و واردات کالا جستجو در پایگاه داده های مالکیت معنوی مقاصد صادراتی برای جلوگیری از وقوع نقض مالکیت معنوی از قبیل. موافقتنامه پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی، موافقتنامه جنبه تجاری مالکیت فکری (یکی از مهمترین ارکان سازمان تجارت جهانی)، کنوانسیون TIR (تایر) برای حمل و نقل بین المللی کالا، مسائل ترانزیت پایگاه صادراتی تریپس پلاس که دارای الزامات و ابزارهای زیادی برای صادرات کالا بین کشورهای عضو توافقنامه می باشد، ذکر شده است.

با توجه به پذیرش کالاها و خدمات مبتنی بر دانش صادرکنندگان از آموزش، وزارت دادگستری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، سرفصل های آموزشی و آموزشی را تدوین و ساماندهی کرده است. امکان برگزاری دوره های منطقه ای حضوری در کشورمان.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا