اجتماعیاقتصادی

دوربین مداربسته برای مشاغل کوچک

دوربین نظارتی مناسب برای کسب و کارهای تازه کار

راه اندازی هر کسب و کاری نیازمند فراهم کردن مقدار قابل توجهی سرمایه اولیه، امکانات، تجهیزات، دارایی ها و نیروی انسانی است که با توجه به کوچک یا بزرگ بودن وسعت هر کسب و کاری میزان این موارد کم یا زیاد خواهد بود.

به طور کلی بدون توجه به نوع و وسعت کسب و کارها، یکی از مواردی که برای تداوم و حفظ ارزش کسب و کارها ضروری است، موضوع امنیت شغلی است.

امنیت در هر امری، از وجوه مهم و بسیار تأثیرگذار در زندگی ما محسوب می‌گردد. به عنوان مثال چه اینکه صاحب یک مغازه خرده فروشی کوچک باشیم یا اینکه مدیریت یک رستوران بزرگ در مرکز شهر را به عهده داشته باشیم، معمولاً اولین دغدغه ما برای حفظ ارزش ها و دارایی هایمان، تمهیداتی است که برای ایمنی محیط کسب و کار خود در نظر می‌گیریم.

خرید دوربین های امنیتی مقرون به صرفه

حال، باتوجه به اهمیت موضوع می‌توان گفت یکی از متداول‌ و مؤثرترین روش های پیشگری از خسارات مالی و جانی در زندگی یا کسب و کارها، استفاده درست و به‌موقع از تجهیزات امنیتی از قبیل دوربین مداربسته و سیستم اعلام سرقت است.

دوربین های مداربسته در انواع مختلف و با تکنولوژی های متفاوتی توسط تولیدکنندگان زیادی از قبیل هایک ویژن، داهوا، ورتینا، اکسیس، اوجیلون و … تولید می‌شوند که در ادامه به انواع مختلف آنها اشاره خواهیم کرد.

انواع دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته دام

دوربین های گنبدی شکل دام که به دوربین های سقفی نیز شهرت دارند معمولا برای فضاهای داخلی کسب و کار مانند اتاق ریاست، پیشخوان فروش، اتاق جلسات و .. مناسب هستند و برخی دارای لنز های ثابت و برخی دیگر از لنزهای متغیر و با قابلیت چرخشی بهره ‌می‌برند.

از این نوع دوربین ها می‌توان در داخل محل کسب وکار ازقبیل راهرو ها و اتاق ها  استفاده کرد.

دوربین های مداربسته بولت

به دوربین های استوانه ای شکل که بر روی دیوار نصب می‌شوند، دوربین های بولت می‌گویند. این نوع دوربین های مداربسته از لحاظ امکانات تقریبا مشابه دوربین های دام هستند با این تفاوت که با توجه به شکل ساخت و نوع کاربری معمولا برای فضاهای بزرگتر و باز مثل ورودی در ها، پارگینگ، خیابانها و … استفاده می‌شوند.

از این نوع دوربین ها می‌توان در قسمت انبار کالا ها و ورودی و خروجی درب ها و محل های رفت و آمد استفاده کرد. این نوع دوربین ها اگر از قاب های فلزی هم بهره گرفته باشند در برابر باد و باران هم مقاومت بیشتری خواهند داشت.

دوربین های اسپیددام

دوربین های مداربسته ای که برد و مسافت تحت پوشش زیادتری مانند 120 متر را دراخیتار دارند و از ابعاد بزرگتری از دوربین های پیشین برخوردار هستند به دوربین های ptz یا اسپید دام شهرت دارند.

این دوربین ها به دلیل امکانات و کیفیت بالاتر معمولا از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند و عمده مشتریان این نوع دوربین ها نیز سازمان  ها، شرکت ها و کارخانجات بزرگ هستند.

بنابراین با توجه به مشخصات این نوع دوربین ها شما هم می‌توانید حدس بزنید که کاربرد چندانی برای کسب و کار های کوچک ندارند.

دوربین های آی پی و تحت شبکه

از بحث شکل ظاهری دوربین های که بگذریم، مدل جدیدتر دوربین های مداربسته برخلاف نسخه های پیشین خود که تصاویر دیجیتالی را با کابلهای کواکسیال انتقال می‌دادند، از کابل های تحت شبکه برای ضبط و انتقال تصویر استفاده می‌کنند که علی رغم گران تر بودن ولی از کیفیت و امکانات بیشتری برخوردار هستند.

لذا استفاده از دوربین های HD یا IP کاملا بستگی به بودجه صاحبین مشاغل و سطح نیاز آنها دارد. در غیر اینصورت می‌توان هر کدام از این نوع دوربین ها را در هر کسب و کاری یا حتی منازل مسکونی نیز استفاده کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا