اقشار مختلف جامعه هر بار که با محدودیت هایی در مناسک و آیین های خود روبرو می شوند ، شوکه می شوند و برای یافتن گزینه های دیگر می شتابند. نوروز کرونائی ، رمضان و لیالی قدر کرونائی ، فوتبال کرونائی ، محرم و اربعین کرونائی و اکنون جشنواره فیلم کرونائی!
من معتقدم Covid 19 ، همراه با همه آزارها ، آفات و ضرب و شتمی که بر جامعه ما وارد کرده است ، و همراه با همه عزیزانی که ما را از بودن در کنار آنها محروم کرده اند ، چشم ما به این واقعیت است که “اگر بتوانیم تغییر کنیم و خود را با شرایط سازگار کنیم.” شما افراد جدیدی ندارید ، حذف می شوید. “در این زمان است که سازمان و مدیران خلاق هستند و هدفون نوآورانه ظهور کرد و آنها پارچه های خلاقانه و جایی را که در برابر خلاقیت ، موفقیت در رهبری و موفقیت فرش قرمز پهن کردند ، ترکیب کردند. خوب ، من می خواهم کمی بیشتر بگویم و بگویم که در جامعه ای که هزینه تغییر و نوآوری و در عین حال مقاومت در برابر ایده های قدیمی بالاترین است ، شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب نیز در نظر گرفته می شود. علاوه بر اینکه تسهیل کننده نوآوری است ، به نظر می رسد همه ذینفعان در فرصت های اجتماعی یا حتی تجاری از آنچه اتفاق می افتد راضی هستند ، به جز ترس و عروج ، تغییر فناوری – که رخ می دهد. به عدالت نزدیکتر شوید – غیرممکن است.
جشنواره آنلاین فیلم کودک اصفهان یکی از این مراسم مذهبی و مناسبت های اجتماعی است. از زمان ادامه اپیدمی ، حداقل تا پایان سال ، دیگر سه مسیر برای رهبران جشنواره وجود نداشت. اولین راه این نیست که نگه دارید. رفع مشکل یکی از گزینه های مورد علاقه مدیر است. راه دوم شوخی بد “رعایت پروتکل بهداشت و فاصله اجتماعی” است. گزینه غیرمسئولانه ، تمام کارهایی که علاوه بر شرایط پیش از همه گیری باید انجام شود ، توزیع سد در ورودی سینما و افزایش شانس و فروش بلیط به صورت نیمه وقت است که نشان داده این تجربه ناموفق است. جشنواره ای برای مهمانی های بیشتر شوید. اما راه سوم یا برگزاری یک جشنواره آنلاین ، یکی از راه هایی است که در آن تعداد بسیار کمی از مردم مایل به بستن رازی هستند که به درد شما نمی خورد!
تجربه نشان داده است که میزان تغییر در زیرساخت ها ، قالب ، محتوا و همه جنبه های جشنواره امکان پذیر نخواهد بود ، مگر اینکه برگزارکنندگان از یک روز قبل و یک روز قبل از همه گیری به فکر این تغییر بزرگ باشند و کرونا این امر را تسهیل کرده است. این تغییر بزرگ تغییر در هر جنبه از جشنواره به حدی است که اغراق نیست اگر بگوییم “جشنواره جشنواره فیلم در ایران قبل و بعد از جشنواره فیلم 99 کودک و نوجوان تقسیم شده است.” همانطور که مطمئناً نکات برجسته این تجربه را در جشنواره فیلم فراه امسال خواهیم دید.
توسعه زیرساخت های حمل و نقل و زیرساخت ها ، ایجاد مجدد اکران ها ، تغییر شکل رسانه ها ، تدوین و ویرایش پیوست های اخلاقی و قانونی به نمایش فیلم های آنلاین و بیشتر این موارد فقط چند مرحله برای تغییر مدل جشنواره فیلم است. کودکان و نوجوانان و این تأییدی بر این ادعاست که “بنیاد فیلم فارابی آرزو داشت یک جشنواره آنلاین قبل از بیماری همه گیر داشته باشد.”
هیچ رازی نیست که امسال کودکان بیشتری می توانند به محتوای جشنواره دسترسی پیدا کنند و چه تعداد خانواده می توانند از این مطالب برای فرزندان خود استفاده کنند. مشارکت و همکاری نزدیک همه ذینفعان در این زنجیره ، از جمله دبیرخانه جشنواره به عنوان میزبان و صاحب محتوا و تولید کننده از یک سو ، و بستر توزیع و توسعه دهندگان فنی از سوی دیگر ، نمونه خوبی از یک شریک دولتی و خصوصی باشید و یک هدف مشخص داشته باشید. این یک معماری برد-برد است. فراموش نکنید که بسیاری از مدیران سنتی ، حتی اگر گزینه میزبانی آنلاین را از بین سه گزینه ذکر شده در بالا انتخاب کنند ، محدودیت هایی را باور ندارند و البته ریسک مدل مشارکت برد-برد را می پذیرند. با بخش خصوصی. ممکن است کسانی که دوچرخه را از ابتدا خلق کرده اند و مناقصه “طراحی ، توسعه و پشتیبانی از یک سیستم نمایشگاه آنلاین جامع” را نگه داشته اند ، توانایی های بخش خصوصی را نادیده بگیرند و مطمئناً در حالی که به مخاطب رسیده اند هنگام تقسیم حقوق بیت المال.
درس همه ما این است که ابتدا به بخش خصوصی و انجمن های محلی اعتماد کنیم. دوم ، ما به جای ترس از تغییر ، از تغییر ناپذیری می ترسیم که چیزی جز حذف و پایان نخواهد بود. از جشنواره کودکان بیاموزید که اگر مانع از آنلاین شدن جشنواره به نفع سینما ، زنجیره تولید ، توزیع و مشاهده محتوای کودکان و نوجوانان – و کودکان برای اولین بار در یک شهر کوچک می شویم. تجهیز و لذت بردن از تماشای فیلم – ما خیانت بزرگی انجام دادیم. بیایید از جشنواره کودکان 1999 بیاموزیم که نباید از برخی اشتباهات بترسیم. این کاستی ها بخشی از طبیعت پیشگام و شجاعت است و در طول مسیر برطرف می شود.
مدیران بنیاد جشنواره فیلم فارابی به سختی می توانند تجربه گسترده خود را ثبت کنند و این تجربه را با سایر کارشناسان و معتمدین رویدادهای مشابه در کشور به اشتراک بگذارند ، بنابراین با اجماع و بحث مشترک. موقعیت و نقش بسیاری از ذینفعان دیگر مانند اپراتورهای تلفن همراه قابل تعیین است. یک انجمن ارائه دهید و علاوه بر بحثهای کلیدی ، راه حلهای جامع و جامع تری را در این زمینه ارائه دهید.
* عضو هیئت مدیره تلویزیون تعاملی تلویزیون