فرهنگ و هنر

آغاز جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا با فیلمی از الناز شاکردوست

دهمین جشنواره فیلم ایران و استرالیا از 20 مه با نمایش فیلم “TT” به کارگردانی آدی فانیا و به صورت زنده و آنلاین آغاز به کار می کند.

به گزارش سلام آنلاین ، دهمین جشنواره فیلم های ایران و استرالیا از 20 مه تا 16 ژوئن در چهار شهر سیدنی ، ملبورن ، بریزبن و پیت و سپس به صورت آنلاین برای مدتی برگزار می شود و 10 روز در استرالیا برگزار می شود.

جشنواره امسال با آدا ، چهارمین فیلم پناهجویان آدیداس با مضامین بشردوستانه افتتاح می شود. این فیلم داستان یک فیزیکدان (Phasa Puzofar) است که در حال کار بر روی یک فرضیه در مورد پایان جهان است و با زنی غیرمعمول (النزا زایدر) که باردار است و قصد دارد به بشریت خدمت کند ، آشنا می شود.

آرمین میلادی مدیر جشنواره می گوید یکی از دلایل انتخاب TT به عنوان فیلم افتتاحیه دهمین جشنواره ایران و جذب مخاطب غیر ایرانی است. در سالی که مخاطبان عادی ما بیش از یک سال به دلیل شیوع ویروس کرونا از سینما دور بوده اند ، این فیلم می تواند شروع گرم جشنواره باشد. علاوه بر این ، یکی از اولویت های ما حمایت از فیلمسازان ایرانی است و پناهنده یکی از موفق ترین فیلمسازان زن در میان نسل جوان است.

جشنواره امسال از زمانی آغاز می شود که Covid-19 دنیا را تصاحب می کند و بسیاری از جشنواره ها را تعطیل می کند.

سایر برنامه ها و فیلم های منتخب دهمین جشنواره فیلم ایران و استرالیا به زودی اعلام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا