فرهنگ و هنر

معاون مطبوعاتی: تحریم جشنواره فیلم فجر بیشتر یک اقدام نمایشی بود

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در خارج از جشنواره فیلم فجر گفت: به نظر من تحریم‌هایی که قبل از جشنواره مطرح شد، بیشتر یک نمایش است تا تحریم واقعی و تعداد فیلم‌های حاضر در جشنواره تایید می‌کند. این.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فرشاد مهدی پور که با پیوستن به بنیاد سینمایی فارابی و دیدن آثار چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر، گفت: جریان تولید در سینمای ایران راکد است، نام فارابی. . و فارابی تغییر موضع داده است. او در سینما زنده شد.

وی شامگاه پنجشنبه سیزدهم بهمن ماه به بنیاد سینمایی فارابی پیوست و به تماشای آثار چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر نشست. وی با اشاره به 9 اثر فارابی در ایام دهه فجر گفت: بنیاد سینمایی فارابی یکی از قدیمی ترین تهیه کنندگان و متولیان صنعت سینما در کشور است که امسال با آمدن این موارد افزایش یافته است. 9 کار در این جشنواره روند بسیار خوبی در زمینه حمایت از تولید فیلم دارد.

وی گفت: فیلم های امسال تولید شده توسط بنیاد سینمایی فارابی قابل قبول است. فارابی به عنوان یک فیلمساز بزرگ، با تغییر کانال، نقش و نقش خود را در سینما احیا کرد. به نظر من جریان تولید در سینماهای ایران با نام فارابی گره خورده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره راه اندازی اولین باشگاه فیلم فارابی و حضور سه محصول این باشگاه در جشنواره چهل و یکم گفت: معتقدم تا پایان تاریخ نمی توان گفت که تئاتر نسل اول فیلم‌ها ساخته و پرداخته شده است. این دگردیسی بر اساس توانایی فردی ساخته شده است و اگر فیلمی راهی مسابقه شود باید تجهیزات لازم را فراهم کند و امیدوارم در چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر شاهد فیلمی خوب و تدافعی باشیم.

مهدی پور جشنواره فیلم فجر را مهمترین رویداد فرهنگی در نیمه دوم امسال می داند و می افزاید: جشنواره فیلم فجر هر سال جنبه متفاوتی دارد، اما فکر می کنم تحریم هایی که قبل از جشنواره مطرح شد بیش از اینها باشد. عمل و مجازات به جای مجازات واقعی. این یک برنامه است و تعداد فیلم های جشنواره هم موید این موضوع است. در واقع فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال نه تنها متعلق به کارگردانان و نویسندگان، بلکه فعالان اجتماعی هستند که در تولید این فیلم‌ها نقش دارند.

وی افزود: گاهی رسانه های خارجی می خواهند مانع ایجاد کنند اما حضور سینماگران و مردم در جشنواره فیلم فجر نشان می دهد که استقبال از جشنواره خوب است.

رئیس شورای پژوهشی شورای نگهبان به سراغ فارابی می رود

رئیس پژوهشکده گاردین با حضور در بنیاد سینمایی فارابی و بازدید از اثر ارائه شده در جشنواره جهانی فیلم فجر درباره تولیدات این سازمان گفت: فیلم های فارابی به ایجاد تحرک و پویایی در صنعت سینما کمک کرده است.

دکتر عباسعلی کدخدایی رئیس شورای پژوهشی شورای نگهبان در دومین شب از چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر به تماشای فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج در بنیاد سینمایی فارابی نشست.

وی همچنین در دیدار با سید مهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، درباره تولیدات موسسه ملی فیلم ایران گفت: از همه کسانی که در برگزاری جشنواره چهل و یکم در فارابی شرکت کردند و آفرینش کردند تشکر می کنم. تولید فیلم های مورد نیاز جامعه ما و افزایش تحرک و پویایی در فضای فیلم، کمک کرد.

چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور ۹ فیلم از بنیاد سینمایی فارابی تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۰۱ در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا