یکی از اقشار جامعه که در این دوره از محافظت مقدس نقش مهمی داشت. آنها دانشجو و دانشجو هستند. عناصر دانشگاه همیشه به عنوان مرکزی برای شکل دادن و تعریف ایده ها و باورهای افکار عمومی جامعه و همچنین نگرش ها و مشارکت اساتید و دانشجویان دارای اهمیت بوده اند.
امروز ، هفتم دسامبر ، روز دانشجو است. به همین مناسبت ، سرهنگ قاسم اکبری مقدم ، پژوهشگر سازمان دفاع ناب سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع ناب ارتش ، در مورد نقش دانش آموزان در روزهای اولیه دفاع در کارنامه ای که در اختیار سلام آنلاین قرار گرفته است.
به گزارش سلام آنلاین در این رکورد ، می خوانیم:
جنگ عراق و ایران یک واقعه بزرگ تاریخی عصر حاضر است که در متن عوامل و زمینه های مختلف شکل گرفته و مرحله مهمی از تاریخ ایران اسلامی را رقم زده است.
تاریخ دفاع مقدس پر از کارهای بزرگ مردان و زنانی است که با زدن طناب الهی وارد عرصه جهاد و ترور شدند. رشادت ها و دلاوری های رزمندگان در جریان جنگ متعاقب آن و دفاع مقدس ناشی از روحیه ایمان و شجاعت مردم ایران و آرمان های الهی و معنوی آنها در آن زمان صورت گرفت. از آرزوهای آنها نجاری محبوب است و در پاسخ به ندای حقیقت با هیچ قلم نمی توان نوشت. .
شهادت مردان و زنان مردان و زنان این مرز و بوم از لایه های مختلف صحنه ای دیدنی ایجاد کرد و دفاع از وحدت سرزمینی و محافظت از حکومت اسلامی و جهاد در راه خدا هیچ انتخابی در این کره خاکی وجود ندارد که معنایی نداشته باشد. ماده مطابقت ندارد بازگویی و بازخوانی آن درسهای شجاعانه و ازخودگذشتگی می تواند زمینه ساز نسلهای بعدی و البته کلاسهای مفید و م toثر برای شناسایی مسیرهای جهادی باشد که مسیر حقیقت را در همه زمینه ها روشن می کند. .
مجاهدت و فداکاری بی وقفه ای که تنها از تلاش زنان و مردان در دفاع از اصول معنوی و اهداف الهی ناشی می شود ، به همه خواسته ها و آرزوها و خواسته های جسمی پشت کرده و برخاسته است. تا آخرین قطره خون آنها بایستید.
اعتقاد به خدا و وحدت کلمات مردم که پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در دوره حفاظت ناب از دوره اول ایجاد کرد که هر روز بیشتر در سراسر کشور گسترش یافته و روحیه ای قوی را شکل می دهد. به طور گسترده ، همه مردم نسان ، پیر و جوان ، پیر و جوان ، استادان و دانشجویان ، بازرگانان و بازرگانان ، تحصیل کرده و باسواد ، شهر و روستا ، فقیر ، فقیر ، مردان و زنان شجاع ، در این جنگ تعریف شده توسط داوطلبانه و داوطلبانه. در نهایت منجر به پیروزی در دفاع مقدس ایران اسلامی شد.
یکی از طبقات جامعه که در دوران حفاظت مقدس نقش مهمی داشت. آنها دانشجو و دانشجو هستند. عناصر دانشگاه همیشه به عنوان مرکزی برای شکل دادن و تعریف ایده ها و باورهای افکار عمومی و همچنین نگرش ها و مشارکت اساتید و دانشجویان دارای اهمیت بوده اند. دانشجویان و دانش پژوهان در دوره حفاظت مقدس ، چه در حمایت های فکری و لجستیکی مانند دانشگاه های صنعتی ، و چه در قالب مدیریت ، رهبری و حضور عملی در خط مقدم. آنها مانند دانشگاه فرماندهان و کارکنان و ارتش دانشگاه ایما (AIA) حضوری فعال و پربار دارند و بسیاری از اساتید و دانشجویان جان خود را فدای دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ وحدت منطقه و مرگ کرده اند. بالا بنابراین می توان نقش دانشجویان و دانش پژوهان را در تقویت توان نظامی و دفاعی در جنگ برای مجازات همه جانبه دشمن در همه مناطق دفاع مقدس مهم و م ofثر دانست.
دانشگاه نظامی امام علی (AAA) یکی از مهمترین و حساس ترین مراکز علمی ، آموزشی و فرهنگی و نیروهای مسلح کشور است. در طول هشت سال حفاظت ناب ، او تلاش و فداکاری زیادی کرد.
اهداف استراتژیک رژیم بعث عراق در حمله به دولت اسلامی ایران اشغال شهر قرام-صحیر به مدت یک روز ، به مدت سه روز و به مدت یک هفته برای تهران است. این هدف استراتژیک ، با توجه به شرایط واقعی ایران (ظهور یک انقلاب جدید ، بی ثباتی برخی از سازمانهای دولتی ، کاهش تعداد نیروهای نظامی و انتقال نیروها و زمزمه های انحلال ارتش ، فروپاشی کردها و برخی درگیری های داخلی). نوون و غیره) به نظر می رسد برنامه های نظامی و آمادگی های نظامی برای حملات بعثی ها به ایران و کمک های تسلیحاتی و تدارکاتی که توسط بلوک غرب و شرق ارائه می شود ، استراتژی های بلند پروازانه و خیالی است ، اما بر اساس منطق نظامی است. .
برای درک این موضوع ، ما از حمله عراق به کویت که پس از جنگ هشت ساله علیه ایران اسلامی اتفاق افتاد ، اجتناب می کنیم. در این جنگ ، عراق به مدت هفت ساعت این کشور را اشغال کرد ، البته در حدود 120 کیلومتری باکو (در مقایسه با قرآن که تنها 15 کیلومتر با ارتش عراق فاصله دارد). بنابراین می توان گفت که عراق توانایی نظامی در تصرف خوزستان را به مدت سه روز دارد. اکنون ، علی رغم این ، چرا ، با وجود اقدام برنامه ریزی شده و سریع ، نتوانسته است به این هدف برسد و پس از 34 روز فقط می تواند قسمت غربی Corrasa را اشغال کند.
مبارزات ارتش و نیروهای مردمی دلیل اصلی سقوط معادله صدام در جنگ بود.
از ابتدای جنگ ، صدام و صدام با استقامت وصف ناپذیر مردم ایران روبرو شده اند. دانشجویان دانشکده ستاد ارتش از جمله گروه هایی بودند که در آغاز جنگ به نبرد خرمشهر رسیدند و به همراه لشکر 92 زرهی ، سپاه تفنگداران دریایی ، سپاه پاسداران ، شهید چمران و ارتش محلی مردم ، آنها را مسدود کرد. بعثی ها پیشرفت نمی کنند.
با شروع جنگ ، که در 22 سپتامبر 1980 اتفاق افتاد ، یک مرکز نظامی و علمی که هنوز آماده بود و در ارتش بود ، دانشکده افسران به فرماندهی سرهنگ سید موسی نامجوئی بود.
پس از حمله دشمن در روز اول اکتبر ، دانشجویان در سالن تربیت بدنی دانشکده جمع شدند. این فرمانده وقایع روز و حملات در سراسر کشور و پیشروی آنها در داخل کشور را تشریح کرد و ضمن تأکید بر ضرورت حضور نظامی گفت: آموزش نظامی آموزش دیده اما مقدماتی و قادر به داوطلب شدن در مناطق جنگی است. در مناطق جنگی شرکت کنید. آنها پس از اعلام آمادگی دانشجویان برای شرکت در منطقه جنگی شهید نامجو ، در یک سخنرانی گفتند: “من ناصر ینصرانی هستم؟ عزیزان ، رژیم بعث عراق به دروازه های اهواز رسیده است و اکنون زمان آن است که به کمک ایران اسلامی بشتابیم. شما امشب وقت مشخصی برای رفتن به خانه و بستگان و خداحافظی دارید. “من فردا ساعت 6 صبح در دانشگاه هستم تا به صف اول بروم.” سرهنگ نام چو به دانشجویان تأکید کرد که اگر فردی نمی خواهد ، نیازی به جلو رفتن نیست. او نتوانست برود كه یكی از دانشجویان بلند شد و با صدای بلند گفت: “ما در زمان جنگ برای دفاع از ناموس و كشورمان لباس پوشیده ایم.” “اکنون جنگ آغاز شده است و شما می گویید هرکسی که نمی خواهد به جبهه بیاید باید برود؟” و دوباره دانش آموزان با یک ضربه تکیه کلام خود را تأیید کردند.
در روز دوم حمله دشمن ، واحد دانشجویی دانشکده افسران و در سومین روز حمله دشمن ، 731 دانشجو ، 41 افسر و 24 افسر غیرنظامی سازماندهی شدند. در قالب یک گردان 5 پیاده با 7 سلاح انفرادی ، توپخانه و آرپی جی. با انتقال 10 فروند هواپیمای ترابری C-130 به آوا به سرعت و به موقع وارد منطقه جنگی شدند و حتی به دلیل اوضاع جنگ و ناامنی منطقه ای و وضعیت سرخ ، برخی از آنها به تهران و ایساهان بازگشتند. . در همان روز یا روز بعد ، آنها دوباره در فرودگاه اهواز فرود آمدند و دانشجویان رزمی را به تیپ 92 اهواز تحویل دادند. وقتی خبر حضور دانشجویی به خصوص در جنوب مسلمانان ایران رسید ، آنها حتی در کمال تعجب نیروهای دشمن نیز خوشحال و تشویق شدند.
دانشجویان دانشکده افسران به سه منطقه تقسیم می شوند: آواجا ، دیزی و خوراسا. گشت ها و پدافندهای پراکنده در مناطق آسیب پذیر ، استقرار در مناطق مختلف خوزستان ، مانند دیسوس ، سوزان قدم ، دیید ، هادران ، آبادان و … در دفاع موثر از آوازار و دفاع قهرمانانه از خوراسم حیدک حضور داشتند. نیروهای عراقی آسایش و آرامش و ایجاد تحرک جدید در خط عملیاتی. نقش مهم دانش آموز یک کار ساده نیست که بتوان آن را به صورت کلامی بیان کرد ، زیرا عشق و ایمان ، فداکاری و فداکاری را نمی توان با جملات و حتی با تصاویر توصیف کرد.
نقش دانشجویان دانشگاه های نظامی در روزهای ابتدایی جنگ راهبردی و م effectiveثر بود ، زیرا حضور گسترده دانش آموختگان در سال 1980 و 1981 اولین نیروی ارتجاعی علیه حمله نیروهای عراقی به جنوب بود. گوهرهای مرزی خوزستان ، به ویژه خرمشهر ، دزفول و اهواز. این امر به شدت مانع پیشرفت و توسعه اوضاع در منطقه شده است. شکست واحدهای لشکر 9 زرهی و لشکر 5 مکانیکی ارتش عراق در بعد از ظهر 8 و 9 اکتبر 1959 یکی از مهمترین وقایع جنگ اول بود که توسط نیروهای دفاعی ایران انجام شد. شجاع و دانشجویان دانشکده مقامات. آنها مسئول هستند.
برقراری امنیت در شهر و منطقه عملیاتی آوازار یکی دیگر از مأموریت های رزمی دانش آموزان است که آنها به خوبی و شایستگی آن را مدیریت کرده اند. سرانجام ، حضور سه گردان دانشجویی در صفوف مدافعان شجاع خرمشهر سند طلایی دیگر دفاع ناب در روزهای ابتدایی جنگ است. اسامی دانشجویان دانشکده افسران ارتش را برای همیشه در تاریخ نبرد نظامی به عنوان شجاع ترین و فداکارترین مبارزان ثبت کنید ، مانند دانشجویان سایر دانشگاه های کشور که همچنان در صحنه سیاسی ایستاده اند هفتم دسامبر 1943 روز مبارزه تاریخی در تاریخ دانشگاه تهران است. زنده.
دانشگاه M.E. Ali (A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A. دانش آموزان در طول هشت سال حفاظت مقدس برای حفاظت از امنیت و محافظت از مرزها و محیط زیست آموزش می بینند. (علی) در تاریخ 5 ژوئن 2016 ، پرچم ها و نشان ها به 1174 جانباز و دانشجو اهدا شد فارغ التحصیل از دانشگاه نظامی اماماما (AE). نشانه ای از ارادت؛ این نماد فداکاری و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشکده نظامی امام IA است که برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا کردند.
همانطور که امام خامنه ای (س) فرمودند: “این دانشگاه[دانشگاه مرکزی Im Ali (A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A.A. “این یک مکان پرورش و رشد برای مردم است که ایران امروز به آن افتخار می کند و آنها را منبع اقتدار معنوی خود می داند.” ][សាកលវិទ្យាល័យមជ្ឈឹមអ៊ីមអាលី(អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។អេ។)ជាកន្លែងនៃការចិញ្ចឹមបីបាច់និងរីកចម្រើនរបស់ប្រជាជនដែលប្រទេសអ៊ីរ៉ង់មានមោទនភាពចំពោះថ្ងៃនេះហើយចាត់ទុកពួកគេជាប្រភពនៃសិទ្ធិអំណាចខាងវិញ្ញាណរបស់ខ្លួន”។[محلپرورشورشدانسانهاییاستکهامروزملّتایرانبهوجودآنهامیبالدوآنهارامایهاقتدارمعنویخودبهحسابمیآورد»
به گفته رهبر ارشد ، “دفاع مقدس اوج عزت ایران است.” بنابراین برای محافظت و القای فرهنگ حمایت و فرهنگ پایدار برای نسل های آینده ، باید در برنامه های آموزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی کشور به دقت مورد توجه قرار گیرد و این فرهنگ به عنوان میراثی ارزشمند در اذهان ایران باقی بماند. مجازات همچنان ایمن است.
تبیین و معرفی فرهنگ مبارزه ، ایثار و شهادت از جمله سازوکارهای دفاعی اسلامی برای تقویت جامعه در برابر تهاجم فرهنگی بیگانه است. مراکز آموزشی در سطوح مختلف بستر مناسبی برای ایجاد و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت هستند. دانشگاه ها با برنامه ریزی و برنامه ریزی جامع علمی و فرهنگ ایثار و شهادت در مراکز آموزشی بهترین مکان برای پرورش دانش آموزان و انتقال اعتماد گسترده جمهوری اسلامی به نسل آینده هستند. و این علوم را می توان به سطح قابل قبولی ارتقا داد.
در پایان 7 دسامبر ، روز دانشجو را گرامی می داریم و به همه شهدای همه کشورها ، به ویژه 1144 دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه نظامی IMAIA (AA) سلام و احوالپرسی می فرستیم و امیدواریم واکر وفادار آنها خواهد بود.
انتهای پیام